Kisah ni berlaku tahun lepas. Aku & isteri memang selalu jalan2 kat alamanda ni sebab kitaorg memang duduk Putrajaya; selalula try kedai2 makan kat sini.
Ada 3 incident yg melibatkan Pizza Hut Alamanda
1. Pizza yang diorder ada sehelai rambut yang melekat kat atas pizza. Nak kata rambut aku, takkan le pulak (sebab aku tgk rambut tu dah melekat dalam pizza tu). Bila aku sound kat manager, dia cuma minta maaf je. At least bagi le kupon ke, pizza free ke.
2. Incident ke2, kitaorang memang selalu bungkus pizza bila tak habis. 1 hari (tahun 2009 jugak) bila tak habis makan, aku panggil sorang pekerja tolong bungkuskan left over. Dia ambik & bawak untuk bungkus. 10 minit, 20 minit, 30 minit kitaorang tunggu tak sampai2 gak. Bila aku tanya salah seorang staff & cakap apa yang terjadi, dia panggil staff yang ambik utk bungkus makanan aku. Mati2 budak tu tak mengaku dia yang ambik & bungkus makanan aku. Last2 dapat le 1 pizza free cos one of the staff kat situ perasan yang budak tu memang ambik makanan dari aku utk di bungkus.....
3. Incident ke-3. Macam biasala. Servis lambat yang gile babi. Aku dah order, tunggu dekat 1 jam tak sampai2 lagi pizza. Sedangkan customer yg datang lambat dari aku dah nak siap makan. Bila aku tanya manager in-charge, dia cakap staff dia tak jumpa nombor meja aku (bull-shit punya alasan) Last2 dapat la 1 baucer free. Oh ye, servis lambat ni bukan kat alamanda je, kat Pizza Hut The Mines @ Seri Kembangan pun serupa. My wife & aku nak tgk midnight movies kat cinema. So, sebelum tu kitaorang makan2 dulu kat pizza ni. Lebih 1 jam jugak tunggu, tak sampai2 lagi. Last2 bila aku tanya, baru diorang hantar. So, aku dgn wife aku makan secara sentimental sampai kedai tu nak tutup kitaorang tak habis makan lagi.
kiriman,
helmi
putrajaya
p.s: by the way, blog cursingmalay memang best. aku nak linkkan dalam blog aku, boleh?
Komen : Boleh aje nak link.Isteri aku beli kebab kat RnR Tapah menghala ke Selatan,ada lalat mati dalam tu.Dia ingat daging masak black pepper,cuma peliknya daging tu ada sayap.Nak tergigit dah dia.Adalah dalam seminggu dua aku tak mampu nak bagi isteri aku cium aku. "Pegi cuci dulu bibir tu pakai Dettol!" kata aku.
Segala aduan mengenai komplen kepeggunaan anda,bolehlah dihantar ke pengguna.genius@gmail.com. Aku sedang dalam proses memindahkan & menyatukan blog Pengguna Genius itu ke dalam sini kerana aku nak memudahkan kerja aku.
Ada 3 incident yg melibatkan Pizza Hut Alamanda
Emm..sedapnya beef pepperonni itu..
1. Pizza yang diorder ada sehelai rambut yang melekat kat atas pizza. Nak kata rambut aku, takkan le pulak (sebab aku tgk rambut tu dah melekat dalam pizza tu). Bila aku sound kat manager, dia cuma minta maaf je. At least bagi le kupon ke, pizza free ke.
2. Incident ke2, kitaorang memang selalu bungkus pizza bila tak habis. 1 hari (tahun 2009 jugak) bila tak habis makan, aku panggil sorang pekerja tolong bungkuskan left over. Dia ambik & bawak untuk bungkus. 10 minit, 20 minit, 30 minit kitaorang tunggu tak sampai2 gak. Bila aku tanya salah seorang staff & cakap apa yang terjadi, dia panggil staff yang ambik utk bungkus makanan aku. Mati2 budak tu tak mengaku dia yang ambik & bungkus makanan aku. Last2 dapat le 1 pizza free cos one of the staff kat situ perasan yang budak tu memang ambik makanan dari aku utk di bungkus.....
3. Incident ke-3. Macam biasala. Servis lambat yang gile babi. Aku dah order, tunggu dekat 1 jam tak sampai2 lagi pizza. Sedangkan customer yg datang lambat dari aku dah nak siap makan. Bila aku tanya manager in-charge, dia cakap staff dia tak jumpa nombor meja aku (bull-shit punya alasan) Last2 dapat la 1 baucer free. Oh ye, servis lambat ni bukan kat alamanda je, kat Pizza Hut The Mines @ Seri Kembangan pun serupa. My wife & aku nak tgk midnight movies kat cinema. So, sebelum tu kitaorang makan2 dulu kat pizza ni. Lebih 1 jam jugak tunggu, tak sampai2 lagi. Last2 bila aku tanya, baru diorang hantar. So, aku dgn wife aku makan secara sentimental sampai kedai tu nak tutup kitaorang tak habis makan lagi.
kiriman,
helmi
putrajaya
p.s: by the way, blog cursingmalay memang best. aku nak linkkan dalam blog aku, boleh?
Komen : Boleh aje nak link.Isteri aku beli kebab kat RnR Tapah menghala ke Selatan,ada lalat mati dalam tu.Dia ingat daging masak black pepper,cuma peliknya daging tu ada sayap.Nak tergigit dah dia.Adalah dalam seminggu dua aku tak mampu nak bagi isteri aku cium aku. "Pegi cuci dulu bibir tu pakai Dettol!" kata aku.
Segala aduan mengenai komplen kepeggunaan anda,bolehlah dihantar ke pengguna.genius@gmail.com. Aku sedang dalam proses memindahkan & menyatukan blog Pengguna Genius itu ke dalam sini kerana aku nak memudahkan kerja aku.
43 ulasan:
aku pun duduk putrajaya jugak..tp mmg betul la..servis pizza alamanda tu agak slow..pasal tu aku laki bini + anak suka makan kat Nandos jer
ermm..betul sgt2.aritu ktorg nk wat jamuan kt pizza ctu.gi reserve tempat,tp m.i.c time tu kata xleh. wth!bukannya xbyr. alasan; time tu time lunch.xleh reserve. ntah ape2.last2 gi ngadu kat hq.ape lagi, big bos terus kol. amik kau. kelam kabut mtk maap. terus leh reserved tmpt.n one more thing, waiter n waitress kat ctu ada mslh putus urt kentot..errkk..urat senyum kot. masam semacam mayonis coleslaw.huhu..
bagus tue . normal malay cursing malay. ko kerja aper ... meh aku observe kau lak. pastu aku curse kau lak. boleh x. semua sama ja. please accept this. kau nie born to be perfect ker ? cam bagus jer komen org.
aku sgt2 la stuju..ari2 time mkn kat jln ipoh--> die ckp air xleh refill, kat alamanda-->order LEMBAP..n aku pon wat cam ko gak..mkn lembap2 sampai org piza tu da hint2 ckp die nak balik..hahaha
kat balakong-->sup sejuk beku, order cam base la kan..LEMBAPPPP, cheese stick xdpt..tp last2 bile komplen die ganti ngan 2 plate spageti..hahhaaha puas ati aku~
pizza shah alam n bukit raja pun mcm tu..lembap.
pernah pergi mkn..tgu org ambik order nk dekat stgh jam.. nak kata org ramai xde sbb mase tu da ptg..
last2 blah je.. da la manager pondan..makeup je lebih..service tah pape...
alawiyah, jom bertumbuk.
pttnya yang tang ada rmbt dlm pizza, durang kena ganti pizza bru..kitorg penah je..mkn2 ada rmbut komplen trus durang kasi pizza bru..
aku rasa kebanyakan franchise fast food bawah KFC holding mmg lembab... bukan setakat pizzahut... KFC pun lembab gak... dah beberapa KFC aku pg termasuk alamanda, equine, JB, parit buntar, komtar, kbykan lembab...
AKU PON PERNAH MKN KT PIZZA ALMNDA TU SERVIS MMG TEROK SGT2..AKU PERNAH ORDER N SEBAB TAHAP KESABARAN KITORG TINGGI KITORG DPT GAK MKN WLWPN DORG HNTR SIKIT2 MKNNAN TU..MEJA SEBELAH AKU MASA TU DH 9 KALI TUKAR GANTI ORG COZ XDE SORG PON AMIK ORDER DORG..
Alawiyah SPM --> 94, kau staff kat pizza hut tu kot?
untuk alawiyah spm;
tu semua kritikan membina, mungkin ia macam menyakitkan hati kan? tapi cuba la kau fikir baik baik. kalau tak ada yang menegur, macam mana kita orang melayu nak maju? tengok ayat kau ni" semua sama ja.please accept this.kau ni born to be perfect ke?" ha-ha. aku rasa la kan,ape yang sesuai untuk kau ialah 'mentaliti rendah'. kalau macam ni la ape yang kau fikir, baek la orang orang yang dah sedia bodoh tu,xpayah susah payah pergi sekolah, sebab kalau dah belajar macam mana pun, tetap bodoh kan?
haha. apela kau.
HOI HOI.
tu bukan aku.tu email pembaca yang komplen pasal Pizza Hut tu.aku tak suka pizza hut.aku prefer dominos.
Pizza Hut Sunway Pyramid pon sama...boleh tak air sampai lepas kitorang dah habis makan setengah jam kemudian...air coke je plak tu...makanan dah lambat,air pon lagi lambat..memang tak suka pizza hut..huhu
bila masa pizza hut serve coke?
Aku kena hari ahad lepas.
Berdiri kat meja reception tu lima minit baru orang attend. Dapat meja setengah jam baru datang ambik order. Datang air, tak seperti yang diorder, boleh tukar. Meja sebelah bersepah-sepah, tak ada orang cuci sampai habis makan. order datang after 45 minutes. Tunggu takeaway, lepas minta check kan, 30 minit baru jumpa, walhal pizza aku dah ada kat depan cashier. Diorang tu punya lah susah nak senyum. Dengah sibuk nak bayar, adalah pulak kawan sekolah dia kut datang dok borak, aku sound je terus, "dik tolong jangan ganaggu dia nak buat kerja, ni dah cukup lambat dah ni..." Aku complain kat area manager via sms, dia apologize dan promise to improve. Lagi 3 bulan aku nak gi semula nak tengok ada improve ka.
Next day, bini aku gi yang kat Bangi pun dia komplen service lembab (anak aku suka sangat makan pizza).
All in all nampak macam Pizza Hut chain kat malaysia ni ada problem la customer service. Tapi kalau kau gi yang kat Ampang Park ok jer.... hmmmm.... service industri kita, at least kat Pizza Hut, masih belum sampai tahap negara maju la.....masih third world. Tak payah nak jadi apologist, need to buck up, and improve. Ni asyik dok dabik dada syok sendiri, cakap kita ni friendly people lah, mak nenek sungguh....
aku mmg suka Dominos. servis bagus, quality makanan pun elok. kalo nak citer pengalaman aku makan kat pizza hut, mcm redundant pulak dgn komen2 kat atas.
ni aku tgk pizza hut dgn kfc menu baru dia tah hape2. piza ayam masak merah? bior benor. nasi beriani royal kfc? lagi lah gampang. (ni pdpat aku la, tak payah nak emo2 kalo ada yang rasa menu2 tu habis kreatif)
tak tau marketing personnel yang salah ke, decision maker yang alzheimer ke apa. so just 'expect the unexpected' la drpd staff bawahan dorang.
jd bila kita dah nampak 'problem chain' macam ni, sbg pengguna, kita ada hak untuk memilih apa yang kita rasa berbaloi untuk wang kita. jgn dok redha je pizza sampai lambt, sup sejuk dll. kalo aduan pada pihak atasan tak diambil kira dan tak ada langsung perubahan dibuat, kita berhenti beli.
ni kalo kita sbg pengguna pun tak nak kisahkan nak buat perubahan(tukar selera pegi makan tempat lain walaupun tau servis hampeh), sampai bebila lah dorang takkan sedar nak upgrade servis dorang."ala, servis hampeh pun ramai gak dtg makan kat sini" - mungkin tu lah pemikiran staff dorang/management etc.
ni baru lah tepuk dada tanya selera.
sekian.
p/s: manusia ni kadang2 takleh nak ditegur depan2. nak kena guna reverse psychology bagai. padahal tegur depan2 tu kan lagi senang dan terang. direct je pemahamannya,kan. haih.
Alawiyah,
1: kau ni aku rasa staff Pizza Hut ni-sbb tu emo PMS
2: mslh org bising cam ko-baca tak habis/lembab x paham - klu ko baca habis/at least paham, ko tau sape yang komplen sbnrnya. ok, aku anggap ko slow learner lah~ yeah!
3: ko ni antara sbb kenapa masalah mcm ni keep on repeating again and again. service business mcm ni mmg kena bgtau/komplen sbb depa rasa depa btoi je. klu x bgtau, cmna depa nak improve? low mentality la ko. org komplen tak nak amek iktibar.
4: sekali lagi, ini dinamakan hak pengguna-untuk highlight kan isu-isu mcm gini. kalau kena kat hang, hang tak marah ke alawiyah oiiii~ ke, hang tak kisah mkn rambut bersama pizza? ye lah, aku rasa hang mmg suka.
5: ni pendapat aku je-hang x terima, hang komplen plak. tapi hang jenis terima je kan. jadi jgn komplen2. warghhhhh
Salam,
Nak share juga cerita.
Kat restoran masakan panas kendalian org Thai. Nasik goreng cendawan dua dua cebis cendawan.
2 cebis.
Okey, nasi goreng cendawan, ada DUA CEBIS cendawan, sebesar kelingking kedua-duanya.
Aku komplen, ai takkan nasi goreng cendawan ada dua kerat cendawan aje bang.
dia jawab, a'ah.
Dalam urusan makan pizza, aku selalu order Domino by phone. Call jap, suruh dia call balik. :)
wah!!! pizza hut bersatu tenaga dimana2 ye! kat kuantan pon masalah yang sama, dan temerloh pon!! ingatkan this is the workers attitude, ke mmg polisi pizza hut sebegini rupa ye?
kesian kt orang2 yg tak mampu nak makan pizza hut, dominos dan lain2...anak mau merasa pizza, nsb baik ada jual gak kt pasar malam...
alawiy (takleh baca nama penuh..sbb dia pn tak baca post tu smpai abes)..dah namanye kedai makanan segera..kena la segera...kalo lambat..tak kena plak..
alawauyah ade spm je kot.
Hmm...kalau makan dekat mamak, pergh cuba perati dapur & toilet, nak muntah!
Padahal nama kedai sikit punya arab e.g. Al-Barakat, Al-Mukhsin
Tapi kotornya pergh!!!
pizza hut kat megamall kuantan pn same je..
kene mintak satu2
pinggan
sudu garfu
haishhhh..
hi..first time i rase nak comment something..suka blog nih, sbb sgt sempoi dan telus..hehe..
sy dan family pun da terkena ngn piza hut nih.mmg geram.jumpa lipas dlm pizza.kt komplen kt dia, dia suh snyap2 pulak.pstu pkir nak repot newspaper jek..servis mcm taikk..
Sedap ke piza?
Bape duit sekali makan?
pizza hut ni kan boikot..
dah tau banyak sangat masalah pizza hut, sepatutnya lagi senang la nak boikot..
duit2 kita duk bayar tu semua ditukar ganti dengan peluru-peluru
nak tembak sedara kita kat Palestin nuh..
fikir2kanlah..
setiap sen duit kita akan ditanya di akhirat kelak
sekadar peringatan untuk saya dan anda semua
-aku bukan sempurna-
mr hafis: eh silap, bukan coke pepsi la.haha.yg penting air berkarbonat la.
pizza hut sucks. aku selalu call delivery dominos, tapi pada suatu hari yang gembira ni, aku tetiba rasa nak makan pizza hut dgn suami aku. lalu aku pun call la pizza hut.
dah amek order apa smua, pastu dia tanya address nak hantar, pastu dia put aku on hold. pastu dia tanya lagi sure ke alamat so and so. and then dia put aku on hold lagi.. dekat 20 menet gak la aku tunggu. last2 dia cakap apa tau? "SORRY MADAM, YOUR ADDRESS IS NOT IN OUR DELIVERY COVERAGE" lepas tu dia letak fon laju2.
gila bodoh. habis bil phone aku je. last2 call dominos gak. pantas dan mudah. mmg pasni takdenye aku nak gi makan or call pizza hut dah.
sebut pasal pizza,aku ada makan kt bangsar last weel.Memang lembap gila dekat sejam baru dapt.Aku tengok staff xramai.ada 2 3 orang je.dah banyak kali aku tekan bitton tu baru datang,last2 dapat salad dan refil air...pa lagi aku refil dan makan salad samapi tambah 2 x...
mggu lps aku ada pergi makan dkt Pizza Alamanda, sbb adik ipar aku mengidam nak makan pizza, so pergilah aku 1 family. Order dkt 1/2 jam baru terhegeh2 dtg amik, tu pun aku sb aku dh bangun n panggil srg staf tu dtg amik order. Yg aku heran, dkt meja tu ada 1 butang utk pggl staf amik oder, tekan berpuluh2 kali pun, masing2 buat2 x tau je yg meja aku ni x amik oder lagi, pizza sejam baru smpi, punyalah lama tggu smpikan aku smpt g carefour dulu beli barang2 skjp, mtk piza lain dpt piza lain, last2 aku mkn sekeping je n selebihnya tapau, bila aku komplen dkt ass. manager, dia kata pizza hut alamanda tgh kekurangan staff, pada aku kalo dh tahu staf cuma ada 5 org, bukak lah meja setakat 5 aje, meja yg lain tu tutup, supaya customer x dtg duduk dkt meja yg ditutup tu, aku nak marah x smpi ati, sbb semua staff tu bdk2 melayu n trainee,ass. manager tu plk pompuan...tapi trs trg ckp lah, tu adalah kali terakhir aku makan PIzza Hut...
Lainkali kalau ada rambut ke benda asing lain ke dlm pizza, mintak diorang tukar pizza lain tp tu la nak tuka lain kena tunggu lagi... pizza hut mmg lembab
Lainkali kalau ada rambut ke benda asing lain ke dlm pizza, mintak diorang tukar pizza lain tp tu la nak tuka lain kena tunggu lagi... pizza hut mmg lembab
Lainkali kalau ada rambut ke benda asing lain ke dlm pizza, mintak diorang tukar pizza lain tp tu la nak tuka lain kena tunggu lagi... pizza hut mmg lembab
aku nk komen psl kfc rawang. wlupon xbesar mane prob die tp aku still xpueh ati. aku ngn member p mkn nasi aym kt sane. die xbg sudu pon. aku pon p la mntk sudu kt kaunter, die leh ckp sudu xdisediakan, padahal terang-terangan org sekeliling aku mkn guna sudu. nmpk sgt mls nk lyn customer. last2 aku mkn gn tangan, lg senang.
Pizza Kulim: lembab & tak nak mengaku lak yang order dia amek lain, anto lain~ aku pas sound, siap tulis lg komplen panjang2, pastu bleh asst mgr dtg blk kat aku ckp yg dia x brape paham apa aku tulis sbb aku tulis dlm BI~ errr... ok.
Pizza Jitra: walau ramai camna pun-ok, servis bagus, panggil byk kali pun ok~ bagus.
KFC Jitra: ok, ayam slalu sgt rasa hanyir~ huhu
Domino KL (delivery): the best! hoho~
ntah, dominoes punya pizza ade choice yg rangup2...aku ske rangup2..
assalammualaikum,,
kowang mcam2 mngata pizza hut alamanda an,,
korang pnah try ke keje fast food,
lg pn pizza hut alamanda ni ari2 busy,,
ak taw la sbb ak keje sna,,
customer x benti2 msuk restoran,,
rlex la,,
manusia sume x perfect.k
sebab tu la aku sangat suka dominos.sangat sedap dan sangat customer-friendly. dahla xda kupon pun dia bagi diskaun
Hi I am quite long and frequent Pizza Hut’s customer. In a week I dined at least twice at Pizza Hut and never thought of visiting your competitors like Shaky and Domino. Previously I heard many bad comments about Pizza Hut’s customer service from friends or friends’ blogs but since I never encountered such problem, to me Pizza Hut is still the choice of my heart until last week I was badly treated by Pizza Hut Giant, Kelana Jaya’ staffs. Please read my below experience with Pizza Hut Giant that make me so pissed off and frustrated until now.
I stepped into Pizza Hut and straight away went to counter to book one table for me and my sis for Iftar on Wednesday, 8th September 2010. Since it was quite a long queue at the counter, both of us were invited to seat whereby order will be made afterwards. Patiently waited for someone to take our order, one staff of Pizza finally came with a very cynical face as if both of us came to dine at that time because we are muslims. Not to easily offend by that “funny” face, we proceed with our order. I nicely told that guy (a plump Muslim guy, he is the only plump male staff there, not know what his name is) we want our soup after iftar since we don’t like it to have it cold.
At the counter, I want to pay by credit card. However the counter staff (Farhana) said she already keyed in and is not possible to change, I can understand if she cannot change the procedure but to tell me like I am a stupid is a no-no to me and I started to piss off. Not to experience more bad things there, I walked away with my sister after payment settled.
We arrived at Pizza Hut before Iftar (around 7 o’clock) and sadly our soup already served although I told Pizza Hut’s staff to serve it after Iftar. I understand that customers are too many to handle that day but at least your staff can change it with new one and not to let us dined like that. Talking about the soup is already frustrated, let alone the bad pizza when it was also served cold.
No one was attending to our table and the whole restaurant staffs started to alienated our presence and could you imagine that I called for more than 5 times to get a chilli sauce and finally I have to call the manager to get me a chilli sauce.
I nicely told the manager (a Malay lady) about the bad experience that I encountered and her response was pathetic. If Pizza Hut does not bothered of losing a customer like us, our family and friends who believed Pizza Hut’s customer service is the worst in the industry also don’t bothered to visit your restaurant again.
I may not coming to Pizza Hut ever but please make sure that you don’t lose more, simply by hiring wrong people and treat customers like we have no value to you.
I appreciate your immediate actions and I guess Giant Kelana Jaya owed me at least a “sincere” apology.
Thanks.
saje aku pastekan complain yg aku bg kt pizza hut ni. service like sampah!!
pizza hut ni mn2 sme je..lembab
tp takut gak nk marah2..kang dia wat x elok kt makanan..bkn kita tau..ltk air kencing ke,taik idong ke,bkn nk nmpk..tp aku pnah la cekak koler sorg bdk tu psl aku pggl dia dia buat x endah.aku jln kt dia,cekak koler dia,tny dia apsl xnk dtg aku pggl..tketar lak jwb x dgr..ingt pakai subang tu dh tough hbs..penakot jgk
a'ah setuju... lembap, kurang ajar & biadap. maaflah yer... ini berdasarkan pengalaman saya sendri. saya pernah order pizza utk take away kt pizza hut alamanda.. tgh best2 mkn dlm pizza tu rupanya ada anak lipas @ lipas kecik2.. lipas tu terletak ditgh2 antara doh & cheese.. yg bleh sy terperasan tu lipas, sy npk ada benda alah warna hitam2 pd mulanya saya ingat daun apa2 lah tp bl ditenung2 sy mula syak n tarik benda alah tu & yg terkeluar si anak lipas..
assalammualaikum...
sy x back up staf pizza hut..n sy p0wn xnafikan komen2 korang pasal sevice pizza hut ni.tpi memg betul lar..kowang memg xkan paham sbb kowang xkeje kat situ..xberade kat tempat kitowang..masuk koi7 pagi..balik koi12 tgh mlm..tyme2 bz xspecially tyme lunch n dinner,ade cust0mer banyak s0ngeh..nak itu,tanak ini..mane xbengang un..dats wai ade je yg xcenyum..tapi tu bkn 1 isu..ade je yg memg susa nak cenyum..
lagi 1.,pizza hut alamanda ni,st0r ke3 paling bz kat malaysia ni..s0,paham2 ar mcm mane kit0wang keje dri pagi cmpi mlm..penat tu hanye Tuhan je yg tau camne..m0stly,0wg kerajaan ar yg bnyak mkn kat situ..kalo beli nak yg ade diskaun je..tapi berlagak kemain agy.!!mengalahkan datuk tan sri jek!kalo ekut aty nak jew s0und balik tapi pk manager je..nnty d0wang gak yg kene..
pasal service lembab lak,dah tau cust0mer ramai,memg ar lmbat sket..kit0wang p0wn manusie bese,bknnyer r0b0t..b0ley serve k0wang sharp 0n tyme..xtually,setiap mkanan tu ade timing die..mcm pizza 17mint stgah bru siap masak..tapi kalo full h0use.,xkan sumer table nak sharp 17mnit stgah cmpi meja..memg x ar..yg buat pizza tu bkn machine..INSAN BIASE jugk mcm kowang..
t0 NABIL.,agak2 ar nak tuduh staf pizza wat camtu..!!'kang dia wat x elok kt makanan..bkn kita tau..ltk air kencing ke,taik idong ke,bkn nk nmpk.'
engat kit0wang ni kejam cgt kew..??tu dah kire fitnah tau x..??!xtau ke hukum mmfitnah dlm islam ape..??nak ckp tu pk ar dulu..kite ni 0rg islam,nak tego,teg0 ar leklok bkn nye ngan care mghine mc tu..!kalo nak tego bialah yg boley membina n ke arah kebaikan..xgitu PEMILIK BLOG..??
lastyl,sy mntak maaf kalo ade terkasar bhase ke dlm komen ni..kalo ade teguran ke pape.,ckp jela sy xkesa..
btw.,sy keje kat pizza hut alamanda tu kejap jew..jun-0g0s 2011..cuti sem..^_^..
bile da keje kat situ baru sy paham mcm mane staf fast f00d ni tnsion tyme keje..
dulu sy mcm kowang jugak..tau nak k0men jek kalo mknan lmbat cmpi..
s0.,renung2kanlah kalo k0wang kat tmpat STAF2 FAST F00D yg kowang kutuk cgt ni..
peace..@_@..wasalam..
assalamualaikum,
to ex staff pizza hut alamanda,
gaya penulisan tu kalau boleh, tulislah betul-betul.
campur-adukkan tulisan dengan nombor tu buat apa. rugi.
benda serius nampak kelakar bila tulis macam tu.
belajar dah tinggi dah...
wassalam
Catat Ulasan