Jun 07, 2009

Mari Belajar Bersenggama Daripada Televisyen


Kalau korang teringat satu peristiwa satu masa dulu masa kumpulan Search top gila,kerajaan tiba-tiba keluarkan akta artis yang nak keluar TV dan radio kena berambut panjang tak melebihi bahu untuk lelaki.Jadi,benda tu jadi kontroversi gila babi.Search berdegil jugak tapi lama kelamaan diorang pun mengalah dan setuju dengan syarat kerajaan tu.

Akhirnya,pada satu pagi yang aman damai,berlakulah satu upacara bersejarah di mana kumpulan Search memotong rambut mereka dan disaksikan (ke dipotong?) oleh Menteri Penerangan waktu itu,Datuk Mohamad Rahmat.Siap ada siaran langsung sebab waktu tu ada 2 kumpulan rock Malaysia yang tahap2 gergasi iaitu Search dan Wings yang melawan tapi akhirnya diorang setuju.Pada pagi itu,habislah rambut Amy Search dipotong.Selamatlah rambut panjang mereka yang dibela bertahun2 lamanya.

Kenapa aku menulis pasal benda ni?

Semalam sambil tengok TV kat Astro,aku layan tengok TV sambil ada anak buah aku seorang tengah tengok2 gak.Lepas tu keluar satu promo Star World yang tunjuk perempuan bukak baju dari belakang tapi ditutup la "bahagian2 tertentu" dengan grafik.Perempuan berbikini?Tak payah cerita.Bukak aje MTV penuh berlambak2 dengan cleavage yang dalam sehingga mampu membuatkan aku lemas keseronokan di dalamnya.

Aku takut jugak kalau tiba-tiba anak buah aku bukak mulut dan tanya,"Pak Ngah,Pak Ngah,tu ape tu?" Nasib baik persoalan tu tak pernah keluar.Biarlah Kakak aku dengan abang ipar aku yang berpeluh jawab persoalan tu satu hari nanti.Biarlah aku hanya baring menikmati keindahan tubuh wanita yang ditonjolkan secara membabi buta itu.

Kalau kita tengok,pendirian kerajaan dalam benda2 macam ni tak pernahnya tetap.Lelaki punya rambut,punyalah diorang berkeras sehinggakan sanggup berkeras macam gitu sekali tapi bila perihal bab-baba penyangan tubuh badan perempuan,tidak pulak wujud akta yang membendungnya.

Kalau kita tengok zaman sekarang ni pun,kalau korang ada baca pasal majalah Mangga aku tulis dan letakkan gambar dulu2,tak ke lagi teruk impak negatif dia berbanding rambut panjang Amy Search tu?Seolah-olah kita menghalalkan yang lebih buruk dan mengharamkan yang tak berapa buruk.

Kenapa tak diwujudkan akta "kalau perempuan itu nampak cleavage" atau "perempuan itu pakai seluar ketat",BANNED dia dari TV,biarkan dia hanya di radio di mana hanya suara dapat didengari.Kalau kita tengok sekarang ini pun,imej2 yang dipaparkan di kaca televisyen sangat2 la menonjol sehingga kadang2 aku sendiri tidak pasti adakah ini soft porno atau hardcore Triple X.Apa yang aku sedar hanyalah biasanya selepas menonton televisyen,nafas aku turun naik dengan lajunya membuatkan aku menyesal tak kawin awal-awal.

Kepit cleavage di TV,
Agar Datuk minat jadikan isteri,
Kalau Datuk tu dah beristeri,
Mana tau dapat menteri

Kain batik disingkap-singkap,
Tali bra dilayang-layang,
Nafasku habis tercungap-cungap,
Satu Malaysia dadaku tayang


10 ulasan:

Obefiend Weiland berkata...

tak boleh disuruh wanita menutup bahagian sensitif. Nanti sisters of Isleeeee kata malaysia negara taliban. menghalang kebebasan mendada dan membontot. lagipun apa harmnya tunjuk dada dan bontot kata dia

tapi kalau artis lelaki subang secipu kat telinga jadi isu besar. kalau kat dada ada huruf S maka kena la super glu pakai gam tupai sampai 5 bulan setengah

buat pada artis lelaki tak apa.

in all honesty hak kemanusian seorang lelaki dimalaysia dah makin dikikis. tapi mana NGO berkotel? terkini kes di sabah dimana kalau kata isteri tak cantek boleh dikira sebagai mental abuse. wah wah....

seronok jadi wanita sekarang. kebebasan.

btw

bape hari lagi si nigro AKON akan berkonser di malaysia. Ini manusia yang masih tak setel kes sexual harasemt buat simulated sex atas stage dengan gadis 14 tahun. kes baling budak daris tage pun ta setel lagi. bagus tul malaysia. artis camni pun bole masuk dan bekonser!

last but not least

cakap pasal tok Rahmat. last last Ramli Sarip gak plaing gagah. dia tak potong rambu ala ala Greatful Dead dia. lek je dia buat konset kat sinagpura. tarahal.. rock forever bebeh! Hidup Papa Rock!

humanbeing berkata...

just imagine how frustrated i am when faizal tahir had been banned becoz of his action yang buka baju di siaran langsung tv..

*tak tahulah nampak aurat ke tak, sebab tak tengok sendiri*

dan masa itu juga memberontak, patutnya semua pelakon-pelakon dan penyanyi yang jauh dari menutup aurat itu juga perlu turut sama adil di ban juga!

apakah terjadi dengan dunia yang semakin pelik dan kelakar

Unknown berkata...

betol2...sangatlah setuju...tgk majalah hiburan sana sini hari ni, tv, sinetron...penuh ngan fesyen tak cukup kain.

Gile lah. itu tak kira menjurus kepada masalah sosial. dorang akan kata ada akal pikirlah yang baik dan buruk. masalahnye..dah kalau hari2 disogok ngan menda tu...akal pon ingat menda tu biasa je...takde apa yang nak dikecohkan...

so mula2 baju, dressing segala...lama2 dr theory masuk bab praktikal plak...

phew...takotnyer2!

paiseh berkata...

gua suka buah2ah separa bungkus. hahahahhaa~

kucai berkata...

aper barang separa bungkus..
skarng dunia dah maju...
kita layan buah2an sepenuh bungkus la..bru ghairah skit..
mantot..sejak bila plak hang pndai berpantun 4 kerat nie...menuntut ngan a. samad said ka..
huahauhauahua

sepol utusan berkata...

isu ni bkn kat tv je tot, opis aku ni ha, wa pki sandal crocs lobang2 pki stokin pon dh kena sound...

xmelambangkn etika pekerja yg beik,

tapi...

aweks atau bini org pki baju xdak lengan nmpk ketiak, baju ketat nmpk figura tuboh, bju singkat nmpk pusat xpon alur buntot... itu suma mcm sindrom TAKPA!....

juz sit back n relax layannnnn...

PUKAYAMAKKKKKKK!!! btoila...

pemakaian aku x melanggar undang2 pejabat yg sebok nk tego apahal!!! BLOODY BASTARD!!!

aku bkn anti sexy tp kome dabel stended mcm syiallll!!!

pagi senin besenya mbuatkan aku sedikit EMO dan marah!!!

maafkn ambo empunya blog...

beL cLoud9 berkata...

mintak simpang jd mcm tu..aminn

Syed .Z berkata...

hahaha sepol, sebab ko pakai sandal crocs tak sexy tapi perempuan pakai tak cukup kain dinamakan sexy

sepol utusan berkata...

Syed Z,

kata2mu benar yelah apa yg sexy pdku lelaki la katekan boroilak tu...

aku x anti sexy juga sosial tp aku anti dabel stended!!!...

ko lyn minah sexy tu sudahlaaa jgn sibuk nk tego pakaian aku...

bkn aku pki baby T or spaghetti strap smpi kau munath tgk, plg kuat pon pagoda cap helang jeee hhhuuuhuu...

syed, aku bknpe benda yg aku ckp tu sindrom bese berlaku pd yg ala2 BIG BOSS... mmg FAKAP!...

Dr. Yudi Purnadi berkata...

mmg cantik lah pantun rekaan ko..(tabik2)