Jun 05, 2009

Kesilapan Bodoh Utusan - Sejak Bila Chin Peng Masuk PKR?


‘‘Sepatutnya, Chin Peng diadili dengan hukuman yang setimpal dengan kekejaman yang sudah dia lakukan ke atas kami bekas tentera,’’ katanya yang kudung kaki kiri.

Kata Razmi Mat Sharif, 52, dia akan menjadi orang pertama untuk membalas dendam ke atas Chin Peng sekiranya pemimpin PKR itu tetap berdegil untuk kembali ke negara ini.

‘‘Namun, saya kesal kerana masih ada di kalangan rakyat negara ini yang sengaja ingin mengguris perasaan kami, bekas tentera, elok-elok kami pendam sahaja luka ini tetapi mereka sengaja ingin menoreh kembali luka lama ini,’’ katanya.


Patutla takut betul diorang.Orang kuat Anwar Ibrahim rupanya.Hehehe.R dengan M dekat keyboard tu punyalah jauh.Ataupun sebenarnya Chin Peng ni Setiausaha kepada Parti Komunis Rusia.

Link Asal

20 ulasan:

Obefiend Weiland berkata...

bukan silap

jarum sulit untuk samakan PKR dan PKM.. dalam militer ini dipanggil PSYOPS..orang kampung hujung kelaut mungkin akan tertipu. jgn underestimate kebongongan manusia

fareast berkata...

kesian PKR. Hmmm..

derih stadium berkata...

mungkin lepas ni kita bole taip
UMNO = UMNgOk
masih kekalkan ciri ciri asal dengan sedikit upgrade..

aNdi.Hanin::حنين berkata...

kalut sangat tuhh..smpai terngigau2 "..PKR~~.."

Politica berkata...

Suka aku tengok kau lebih marahkan Utusan silap type PKM dan PKR tapi sokong Chin Peng dibawa pulang.

Lepas dia balik nanti diorang buat rumah kenangan, tugu peringatan, yayasan untuk kebajikan pejuang-pejuang parti komunis malaya ni semua.

Memang betul sangkaan aku ni, generasi kau sanggup rodak balik luka pejuang-pejuang kita zaman dulu sebab nakkan "liberalisasi" dan kononnya demokrasi.

Faham-faham la kalau demokrasi tulen. Nasib kau, kau punya hal. Nasib aku, nasib aku lah. Sapa undi terbanyak dia untung. Sapa kalah, jual semua prinsip dan ethic sampai dapat jugak undi biar menang.

Eh..mcm quote Anwar Ibrahim pulak.

Betul kau kata, UMNO takut. UMNO takut askar melayu diraja, polis diraja malaysia, Majlis Raja-raja Melayu, pegawai-pegawai kerajaan dan orang Melayu yang merupakan tunggak sokongan terhadap UMNO/BN selama ni anggap mereka khianat kalau benarkan Chin Peng pulang.

UMNO tak nak jadi HERO melayu liberal. Bawak chin peng pulang, boleh bawak bincang.Boleh minum kat kopitiam lagi dengan Chin Peng. Kita pon tau parti mana dia akan join kalau balik M'sia.


Terkenang 19 September 2009.

Tanpa Nama berkata...

Takkan kita nak benci cin ping ja...kan kita kena jajah jepun lagi teruk dari cin ping..pastu sekarang jangankan panggil orang jepun tapi bagi diorang tempat cari makan lagi di malaysia....cing ping bagi kudung askar kita tapi jepun makan daging RAKYAT/ASKAR kita PANCUNG,ROGOL, BAGI MINUM AIR SABUN ,so camna ni kita ban cing ping pasal dia "nobody" cuba cing ping tu owner EPL clubkah self made millionere mungkin lain cerita? orang jepun sampai sekarng macam dulu juga tapi kita terima pula..takkan nak tunggu statement bekas RAKYAT/ASKAR yg kena kekejaman jepun dulu baru kita nak ban jepun...Malaysia boleh maju tanpa cing ping atau orang Jepun...so ban both of them...be fair MALAYSIAN

Tanpa Nama berkata...

typing error-lah tu..tp mgkn jugak diorg nak maksudkan PKR = Parti Komunis Rakyat kot! Apatah lagi klu confirm dia join PKR nnti! huhuu..

mantul berkata...

maybe wartawan tu bute sejarahla..

Pen Chen berkata...

Chin Peng sudah isi borang masuk UMNO,kelayakan dibawah klaus khas "1Malaysia".

Tanpa Nama berkata...

Kata Razmi Mat Sharif, 52, dia akan menjadi orang pertama untuk membalas dendam ke atas Chin Peng sekiranya pemimpin PKR itu tetap berdegil untuk kembali ke negara ini.

-----------------------

bercakap seolah-olah tidak ingat tuhan. Rasullullah s.a.w pun memaafkan musuh. Mungkin dengan mengambil pendekatan maaf memaafi, anda menjadi orang yg terpilih dikalangNya. Itulah kebesaranNya. Amin.

She berkata...

Dipetik drp buku, Wasiat Imam Al Ghazali...Minhajul Abidin.

Diriwayatkan oleh Sayidina Anas r.a. :

"Pada suatu hari,kami melihat Rasulullah s.a.w. sedang duduk. Kemudian, beliau tertawa gembira. Maka, Sayidina Umar r.a. bertanya: "Mengapa Rasulullah s.a.w. tertawa: Jawab Rasulullah: "Ada dua orang umatku menghitung-hitung haknya. Yang seorang berkata: "Ya Allah! Berikanlah kepadaku hak yang dizalimi oleh saudaraku ini." Maka Allah s.w.t berfirman: "Berikanlah haknya yang telah engkau zalimi itu." Yang seorang lagi menjawab: "Ya Rabbi! Kebaikanku telah habis, maka tidak ada apa lagi untuk aku bayar kepada saudaraku ini." Orang yang pertama tadi berkata pula: "Oleh itu, kamu kena tanggung segala dosaku sebagai ganti." Sambil menitiskan air mata, Rasullullah s.a.w. meneruskan ceritanya. Kemudian, Allah s.w.t berfirman: "Angkatlah kepalamu dan lihatlah syurga." Setelah melihatnya, orang yang menuntut tadi berkata: "Ya Rabbi! Aku telah melihat kota-kota yang berlantaikan perak, gedung-gedung indah yang diperbuat dari emas dan bertatahkan ratna yang indah. Apakah semua itu utk Nabi atau untuk mereka yg mati syahid?" Allah s.w.t. berfirman: "ENGKAU JUGA DAPAT MENIKMATINYA DENGAN MENGAMPUNI SAUDaRA YANG TELAH MENZALIMI KAMU ITU." Jawab si penuntut: "Jika demikian, sekarang juga saya memaafkan dia, Ya Rabbi." Allah s.w.t berfirman lagi: PIMPINLAH TANGANNYA DAN MASUKLAH KALIAN KE DALAM SYURGA." Kemudian, Rasulullah s.a.w besabda: "Bertakwalah kemudian tuluslah di antara kamu kerana Allah menyukai ketulusan dan keikhlasan di antara kaum Mukminin."

Iman Al Ghazali berkata: "Ini suatu peringatan bahawa kebahagiaan hanya boleh didapati daripada orang yang berakhlak dengan akhlak yg diredhai Allah s.w.t. Di antaranya ialah ikhlas sesama manusia dan mudah memberikan kemaafan kpd orang lain."

DR 1221 berkata...

sepatutnya PAS, dah jadi PKR plak. ngeh ngeh ngeh

paiseh berkata...

tak pass test menaip tu...

Tanpa Nama berkata...

Maaf mencelah.
Sabda Rasulullah s.a.w. : “Barang siapa yang membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Dan surah Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

View Profil: Rantong™

Mantot berkata...

hahaha,

aku tak pernah pun kata aku setuju.aku nak kata benda camtu pun nak dijadikan topik penting pasal "komunisme nak bangkit balik"seperti kata rais yatim.

apa point utusan keluarkan kenyataan yang boleh membuatkan orang Melayu marah?

kan dah ada orang melayu yang bangun nak pegi terajang Chin Peng?Apsal nak kena api2 kan lagi?

benda dah lama.
dendam memang la dendam,tapi sampai skrg ni?

kenapa kerajaan Malaysia tak pernah pun pupuk semangat berdendam dan bencikan British?

Apa beza Chin Peng dengan British?

Tanpa Nama berkata...

Freakingly agree with MAntot!..

kucai berkata...

spa dia tdik mintak maria ozawa..
aku dak koleksi dia..
yg dri x sensored smpai sensored..
nk kontack aku...
huahauhaua

anti penjajah minda berkata...

for the first time aku agree ngan mantot...

andrei berkata...

AKU SELALU ANGGAP WARTAWAN MALAYSIA..."BODOH"..

PEGANG TITLE WARTAWAN CAM BAGUS BAGUS JERRR...

WARTAWAN ARUS PERDANA...HIBURAN LAGI BANGGANG.!

SO MEMANG BODOH LARRR...KALAU KESILAPAN MACAM NIH BERLAKU..

WARTAWAN BODOH TAK KAJI..
EDITOR PON SAMA BANGGANG...
OK LAR TUH...
SAMA GENG!

PEACE

toysdark berkata...

korang mmg x peduli sape ak kn.. korg jgk peduli pe,3org ank kecil yg kematian bapa,setelah bapanye kn ambush dgn PKM dlm operasi keselamatan..
ak peduli ape nape chin peng harus x di ampunkn..!!
ak jgk peduli pe nabi ble ampun kn musuh..-sbb tlalu jauh ak ngan nabi..
skrg ank kecil td dh mbesar..
n dendam x pnh HILANG!!!!!