Mei 23, 2009

Kipas Itu Sungguh Kuat Sehingga Mampu Menerbangkan Gunung


"Dipersilakan peserta ke lima,Zambry dari Perak!" ujar pengacara,Zizan dan Johan.Melangkah lah Zambry dengan penuh bergaya naik ke pentas.Penuh rasa yakin di dada,sungguh teguh perasaan dirinya malam itu,dia mampu membuatkan penonton2 dalam dewan itu terkencing dalam seluar dengan lawak yang bakal disampaikan.

"Rilek Zambry,ko kena yakin dengan lawak2 kau.Pada aku,lawak kau memang kelakar tak hingat punya," bisik Joe,member baik Zambry sebelum Zambry melangkah ke pentas,sambil menunjukkan isyarat "BEST" dengan tangan.

"Apa khabar semua?Anda semua sihat?Saya tak berapa sihat hari ni,pegi cek dengan doktor,doktor kata saya ada selsema khinzir.Hahahaha!" Zambry memulakan lawak jenaka nya.

Dewan jadi sunyi sepi...Zambry sedikit terkedu,tapi still maintain.

"Hari itu saya pergi beli kereta.Saya hanya nak beli kereta Proton yang ada tayar lima.Tuan2 tau ke kereta apa yang tayar dia ada lima?" tanya Zambry kepada penonton.

"Tak tau.." ada suara seorang dua menjawab.

"Kereta Proton Saga yang ada tayar spare kat belakang boot.Hahahahaha!"gelak Zambry makin kuat.

Dewan masih sunyi sepi tapi keyakinan Zambry bertambah2.

Sambung Zambry,"Apa persamaan perempuan dengan duit?"

"Entah la.." jawab seorang awek cun memakai tudung dengan muka bosan.

"Kedua-duanya lelaki suka.Wahahahahah!" Gelak Zambry makin kuat.

Booo!Boooo!Seluruh dewan mula mem-boo Zambry.

"Ni yang last ni,saya pasti anda akan ketawa berdekah-dekah....ready ya?"tanya Zambry kepada penonton separa excited.

Booo!Booooo!Booooo!Makin kuat makian siap ada seorang Pakcik berbaju batik ala-ala staff kerajaan bangun dan menunjukkan dua jari hantu kepada Zambry.

"Kalau kita campurkan gula,air dan perasa sirap,kita akan dapat air sirap.Tapi,kalau kita campurkan gula,air,perasa sirap dan susu,kita dapat..?" tanya Zambry.

"Sirap bandung bodoh!Itupun nak tanya ke?Blah la woi!" jerit seorang pemuda berwajah Pan Asian.

"Salah!Saya dah agak korang akan teka sirap bandung.Jawapan dia sirap susu.Wahahahahahha!" ketawa Zambry makin kuat.Siap berguling-guling atas lantai mengekek-ngekek.

Boooo!Boooo!Boooo!Balikla woi mangkuk!Lawak bodoh macam sotong kurita!

Zambry pun bangun sambil tersenyum riang."Aku memang The Bomb!"fikir dia dalam hati.Dalam dirinya dia sangat yakin,Raja Lawak season ini dia punya.Sebab dia yakin,dia pilihan ramai.Tidak dapat disangkal lagi dalam dirinya,dia pilihan semua pengundi.Masyarakat Malaysia sukakan humornya.

"Best aa Zambry,lawak ko memang best aaa!Kelakar gila!Aku nak terkentut tadi masa lawak sirap susu kau!" kata Joe yang menunggu dibackstage.

"Kau lapar tak?Aku lapar la!" tanya Zambry kepada Joe.

"Boleh la tahan jugak,tapi aku takde duit.." jawab Joe.

"Takpe.Aku belanja!" kata Zambry girang.

"Kau memang best la Zambry.Lawak kau pasal kereta 5 tayar tu memang kelakar gila!Hahahaha!" puji Joe lagi sambil kedua-duanya melangkah ke kedai mamak yang berdekatan.


22 ulasan:

Obefiend berkata...

sinis

good job aku ketawa. mana joke si nizar pulak? ke dia tak bole buat lawak? why so seriouss?

Tanpa Nama berkata...

lawak khas sizambery = "ape persamaaan org india ngan afrika?"

jawapannye.."Mandela ngan Gandhi sama taraf ngan sya!"wakakakaka....

ketawalah sizambery ngan konfidennye..

kucai berkata...

huahauahuhuhuhauhauahuahauhauahuahuahauhauhuahauhau....

kalu gelak x kena isa kan..

huahuahuahuahauhauhauahuahua

Tanpa Nama berkata...

wat pa kona jauh sgt...lambat2..tu pasal la selalu terlepas....watever welldone...tajam betoi biji mata ang...

ULTRAMAN berkata...

sinis...

khas utk org yg salu kena kipas...;

lingkup la community yg ada tukang kipas ni..

adila lalala berkata...

semua sama ja sebenarnya,,ikut kita la nak pro kat sapa,,heh~

Jgn amik hati plak..Hehe berkata...

Semua sama ja?
Uih...apsal bila bab2 ni ko x bias plak mana2 pihak Cik adila lalala oii...Tp bila Tot sentuh bab2 WOmen Power @ Women Porno laju ja ko komen..

WE can do it! (Women Power slogan)
Hehe..kalu buat Women Only Party mesti ko cakap xsama kan?...

HAhaha...

Stand Your Ground gurl...

triple7 berkata...

hehehe....
ape2 je la...
hiiii...

Tanpa Nama berkata...

jgn salahkan jejaka pan asian! pan asian selalu maintain cool and macho.. rempit jer jerit2 cam tu..wahahah..

adila lalala berkata...

encek jangan amek hati, aku tak knal ko,

kalau da suka tak semestinya kena betulkan "dia" sepanjang masa walaupun dia buat silap,,

Tanpa Nama berkata...

Cerita tergantung ni.. aku tambah skit..

Selepas Zambry naik atas pentas... zizan pun panggil sorang lagi pesertaa....
"Untuk tidak melengahkan masa kita persembahkan sorang lagi pelawak yang tak kurang hebatnya...saudara Nizarrrr"... penonton pun bertepuk bagai nak rak.... "weeew wwwiiiitttt" seorang yang berwajah ala pen tak der dakwat berbunyik.. pan asian la..
"Kau kene steady jer Nizar" bisik kawannya sebelum melangkah ke pentas.. " kau kan bekas pemenang, apa nak takut"

Nizar pun dengan penuh yakin naik ketas pentas tersebut.... "Assalamualaikummm semuaaa... apa khabarrrr" kata Nizar, "Saya sihat jer.. walaupun banyak kawan saya bela babi tapi saya tak kena pun selesema babi tu..." Dewan riuh rendah... "wahhh dorang ni sokong aku la" Bisik hati Nizar... "sure aku menang" bentak hatinya lagi

"Korang tau tak macamana cara tak kasik perompak masuk kedalam rumah kita" Nizar memulakan lawaknya..."Kunci la pintu" jawab seorang nenek kat hujung, "salah" kata Nizar. "kalau tak kunci nak buat macamana" tanya laki pompuan tadi,"Kita letakkan jer barang2 berharga kat luar, sure dorang tak akan masuk kerumah kita" jawab Nizar... " betulll tu" kata penonton..sorakan semakin kuat..

"wahh semangatnya peminat aku ni" bisik hati Nizar lagi..,Kalau tak mau orang curi kereta kita plak nak buat macamnana" tanya Nizar lagi," "ahh senang jer tu, kunci pintu kereta ngan mangga" jawab sorang awek, bertudung litup, "salah tu, letak kereta kat dalam rumah kot" celah seorang pemuda bermata agak sepet.."semua salah" kata Nizar..Untuk melindungi kereta anda, langgar apa-apa agar kereta anda kemek, pancitkan tayar anda, beli rim second hand yang buruk, beli ezsos paling murah, nak lagi senang tak payah pakai kereta, sure tak der orang curi keta kita" jawab Nizar dengan medahnya..

"Kalau kita nak mesorat, tapi pintu dewan mesorat berkunci, apa kita buat" tanya Nizar.. " Kita mesorat kat bawah pokok jer"jawab seorang pak cik, "waaaa betoll la... terer la pak cik ni" kata Nizar

Penonton semakin gamat bersorak, macam nak pecah dewan tempat lawak tu diadakan...." ok sekian saja cerita saya kali ni, jumpak lagi dilain waktu, pecah kaca pecah gelas , sudah baca harap balas" kata Nizar mengakhiri lawaknya....

"weeee witttt" " yeeee yeeeeeyyy"....dewan bertambah gamat dengan sorakan...

Hakim pun bertungkus lumus meghakimi lawak mereka... Selepas itu diserahkan keputusan kepada Zizan..Tiba lah masa yang ditunggu tunggu, Zizan dan johan akan mengumumkan pemenang bagi acara lawak tu, " semua peserta diminta naik kepentas" kata Zizan. Peserta pun naik la kepentas termasuk Zambry dan Nizar...

"Baiklah tanpa melengahkan masa saya mengumumkannnn" kata Zizan, "Pemenang bagi acara lawak 2009 jatuh kepadaaaaa...trenggg trenngggg.... saudara Zambryyy.. Penonton pun bersorak.. weeee wwiittt...

Tiba-tiba Nizar bangun " Woiii apa ni, Hakim penipu, bengap punya hakim tak tengok ke aku lawak bukan main bestt appaa,buta la hakim ni, akai ada ke, piraaaahh, jaga la korang aku saman nanti" kata Nizar dengan marah...

"dah le tu Nizar jom la kita keluar" ajak kawannya, "ahhhh mana boleh hakim tak adil tu" kata nizar lagi. "Ala rilek la,apa plak marah2, tahun lepas kau menang tak ada kecoh pun" kata kawannya, " dulu hakim tu adil sebab pilih aku, sekarang ni dorang tu rasuah tu yang aku kalah, kau mana tau, aku tau la" bentak Nizar..

Che underscore Lee berkata...

ahahah barua Zambry kat atas ni pakai Anonymous je ke? chehh...

semi berkata...

Anon / Another Malaysian,


"buta la hakim ni, akai ada ke, piraaaahh"

Setahu aku Nizar ni tak ada la akhlak dia sampai nak maki2 orang...

Bercakap soal AKHLAK dude... heishh..

"Antara selsema babi dan rasuah, penyakit mana yang boleh menjahanamkan masa kini dan masa depan negara?" Anda jawab.

- SEMI -

apis berkata...

ahahahahah tetibe ada orang terasa.... pastu takde idea sendiri plakk tu....haram tak klaka... malu la wei....buat la lawak sendiri...

apis berkata...

ahahahahah tetibe ada orang terasa.... pastu takde idea sendiri plakk tu....haram tak klaka... malu la wei....buat la lawak sendiri...

fahmi berkata...

lawak.. sinis.. sedarlah mereka itu ya

Master Yoda berkata...

Kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

En.Nizar:mamak.. roti canai satu"

Mamak Zek:Roti canai tadak. saya sudah jadi mentri. ha.ha.ha.

En.Nizar: Kalau gitu, bagi nasi kandar kuah campur.

Mamak Zek: Tadak....saya mentri skrg.Brapa kali mau cakap.

En.Nizar:Ohh.. bagi mentri satulah.

Mamak Zek: Ini kedai mamak mana ada mentrilah... Aaa semua RM10 saja.

En Nizar: Aik..belum beli pun kena bayar ka?

Mamak Zek: Biasala. Kalau tidak macammna mau balik india tiap-tiap bulan.

Mantot berkata...

hahaha,sanggup tu ko karang karangan panjang2 camtu semata2 untuk counter balik cerita aku..

aku rasa sedikit terharu.

Che underscore Lee berkata...

Kannnn!!! gigih sungguh! pastu idea pun tiru idea ko jugak.. bodoh nyer barua Zambry! :P

milo boyd berkata...

demm..politik ke..aku ingat mmg citer lawak..pfft..

anti penjajah minda berkata...

hehehe.. ala che underscore lee.. berbahasa ringan la skit.. jgn tulis tu garang sangat.. terase hati orang dengarnye.. rilek ekk..hehehe