Mei 17, 2008

Kenapa Kita Tak Suka Kerajaan Kita Sendiri?Tengok Gambar



Pemimpin adalah seorang individu yang dipertanggungjawabkan untuk mengepalai sesuatu institusi.Tak kira lah institusi apa-apa pun.Negara,Negeri,Daerah,mukim,taman,kampung serta sebuah keluarga.Memang susah nak memimpin sesebuah komuniti.

Lelaki pula memang telah disebut dalam Al-Quran dilahirkan sebagai pemimpin.Paling cikai pun,pemimpin sebuah keluarga dengan pangkat suami dan bapa.

Sebuah keluarga yang porak peranda,anak lelaki jadi mat rempit,anak perempuan jadi bohsia,bini hanya lebih suka bergosip atau mengumpat adakah ia disebabkan oleh kelemahan pimpinan ketua keluarga itu sendiri.Wajarkah seorang anak gadis yang melacurkan dirinya menyalahkan bapanya kerana terjebak ke gejala tersebut?

Mungkin tidak wajar menyalahkan bapanya jika bapanya telah mencuba sebaik mungkin membentuk anaknya dengan ajaran2 yang murni.Tapi kalau bapanya sendiri berperangai seperti syaitan,anaknya tentu sedikit sebanyak akan terikut2 lagak bapanya.

Jadi,majoriti orang Malaysia beragama Islam.Islam juga adalah agama rasmi negara kita.Islam adalah agama majoriti pemimpin kita.

Kenapa ramai pemimpin kita tak memimpin sebagai seorang Islam?
Isteri pemimpin pun ramai tak pakai tudung.Berapa dosa suami dia dapat?Berapa dosa kita dapat setiap kali kita tengok gambar diorang dalam TV dan paper?

Handbag kulit beribu2 boleh beli,arak sebotol beratus2 takkan lah tudung isteri pun tunggu cukai cukup baru nak belikan?

Gambar tu bukan sekadar hiasan.Siapa tu?
Konfem bukan minum air teh o

2 ulasan:

Snowflake berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Snowflake berkata...

Assallamualaikum
Tot
Gambar tu gambar Jean Toddt lah..
Eh eh... nasib baik bukan Man Todd.
Kalau Man Todd, aku lesing sekali.
Jgn mare.
Wassallam