Mei 29, 2008

(CursingMalay Special) : Rakyat vs Grand Saga Part 4 - Kenapa?



Okeh,sila rujuk map tu.

Jalan yang ditutup tu sebenarnya berfungsi dengan sempurna.Tidak ada cacat celanya,siap traffic light pun berfungsi lagi.Mungkin untuk kegunaan anjing dan kucing nak melintas jalan.


Jadi katakanlah anda seorang penduduk Bukit Mahkota,Cheras.

1) Jika Anda ingin ke KL -

Anda mesti melalui jalan dalam sejauh 6km untuk keluar diexit sebelum tol (tak silap aku Persimpangan Telekom,kalau salah tolong betulkan) kemudian membuat satu ke arah kanan dan masuk kembali ke highway Grand Saga,cantik2 sebelum tol.Bayaran 90 sen.

2) Jika anda dari KL -

Anda mesti terus melepasi tempat hadangan itu,masuk ke exit selepas itu walaupun sebenarnya rumah anda dah terlepas jauh.Membayar bayaran tol sebanyak 90 sen dan kemudian bergerak kembali seolah2 membuat satu pusingan U-Turn yang sangat besar untuk kembali ke rumah anda.

3) Jika anda dari Bandar Tun Husssein Onn/Cheras Perdana

Anda akan masuk ke simpang 4 bwh flyover tapi akibat daripada hadangan tersebut,anda mesti membelok ke kanan lalu masuk ke highway dan membayar tol sebanyak 90 sen.Kemudian anda mesti terus dan ambik exit ke kiri dan berpusing lagi sejauh 6km untuk ke satu tempat yang sebenarnya sudah pun berada di depan mata anda sebentar tadi.

Jadi persoalannya di sini,apa rasionalnya nak tutup jalan tu?Memang dah terang2 menyusahkan orang ramai dan nampak sangat nak memenuhkan poket sesetengah pihak aje.Yang rugi,orang yang bayar tol dan orang yang beli minyak.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

f**k!!! this entry pisses me off!! How f**kinG low can my country men go to gain wealth!! what superb display of stupidity!! Grand Saga my ass!! The decision maker of this purely sad money making method patut kene diikat kat tiang n di kencing dimuka by the public mass beramai. X cukup hina? Tape, i dont mind a more demeaning act. Doesnt even deserve a respectful punishment. Ki***!

- sekian -

schizoidisme berkata...

thanx cursingmalay.skg baru sy phm pasal kes ebenar nye tu.b4 ni sy ad aak dh,mst ad sumthing,tp pas u wat peta tu,i phm sgt2.mmg kerajaan BN ni keji.mmg tahap anjing.kepada penduduk yg pecahkan batu tu,pecahkan aja..mereka macam israel la,wat penghadang batu,susahkan rakyat.HIDUP RAKYAT!!!!

Tanpa Nama berkata...

dedahkan sapa pemilik gransaga, sapa directors,shareholders...

sapa dalang, authorities yang terlibat dalam penutupan jalan tu.. pihak berkuasa ke grandsaga yang tutup jalan tu? klau pihak berkuasa, macam mana grandsaga bole arahkan diorg tutup jalan...

dulu ada samseng yang pukul penduduk, sape yang upah.. polis ambik tindakan tak?

dengar cerita bouncers kelab dangdut yang pukul penduduk, bos kelab tu ada share dlm grandsaga ke?