Februari 01, 2013

Fakta Sahih Jom Tolak Pakatan


Bagaimana agaknya "perdebatan" ini berlangsung?


................................



Moderator : Di minta kedua-dua panel mengemukakan hujah masing-masing.

Noh Omar : Assalamualaikum. Jom Tolak Pakatan sebab Anwar Ibrahim agen Yahudi!

Hasan Ali : Waalaikumsalam. Jom Tolak Pakatan! Perosak akidah umat Islam! Minta penjelasan daripada pihak Datuk Noh agar menjelaskan kepada semua kenapa pihak Datuk yakin Anwar agen Yahudi.

Noh Omar : Saya akan jelaskan selepas pihak Datuk Hasan menerangkan bagaimana pihak pakatan merosakkan akidah umat Islam.

Hasan Ali : Saya dah nilai akidah semua orang dan maaflah, umat Islam, kesimpulannya memang sangat lemah. Masyarakat kita akan murtad dan masuk Kristian kerana tersebarnya Bible berkuasa solar di Malaysia.Kalau Azhar Idrus baca bible kuasa solar pun dia boleh runtuh akidah dia. Fathul Bari aje kebal. Saya kenal dia.

Noh Omar : Terima kasih kerana membalas hujah saya dengan fakta yang kukuh. Saya diberitahu oleh beberapa pihak mengenai keterlibatan Anwar Ibrahim dengan beberapa individu yang tidak boleh saya sebutkan di sini yang terlibat dengan gerakan Zionis...saya juga ada diberitakan, Anwar Ibrahim juga terlibat dengan memulakan pemberontakan negara2 Arab tahun lepas.

Hasan Ali : Apa yang diucap oleh Datuk Noh itu bukan sekadar satu fakta...Hujah Datuk Noh dah masuk kategori fakta sahih. Fakta yang paling kukuh antara semua jenis fakta. Saya menyerah kalah.

Noh Omar : Jangan merendah diri Datuk Hasan. Saya juga mengaku kalah kerana saya bersetuju Pakatan adalah perosak akidah masyarakat Islam Malaysia. Saya juga diberitakan ada gerakan dalam sesetengah pihak dalam Pakatan sendiri yang menyebarkan bible berkuasa solar di ceramah-ceramah pakatan. Bukankah itu juga satu bentuk fakta sahih?

Hasan Ali : Alhamdulillah.............Kalau dua-dua dah mengaku kalah ni macam mana tuan moderator?

Moderator : Dalam perdebatan, kalau dua-dua pihak mengaku kalah, ini bermakna masyarakat sebenarnya bersetuju dengan tajuk perdebatan itu.

Noh Omar : Kalau begitu, saya rasa, saya dan Datuk Hasan bersetuju benar lah jika itu tindakan susulannya. Masyarakat kita, saya yakin...akan menolak pakatan.

Hasan Ali : Ya. Kita berada di pihak yang benar. Allah bersama-sama kita.

Noh Omar : Saya harap..orang ramai dapat menilai sendiri betapa akrabnya perhubungan kami dalam UMNO. Walaupun disuruh berdebat, tetapi akhirnya kami terpaksa bersetuju antara satu sama lain. Bukankah itu yang dinamakan kerjasama hakiki?

Hasan Ali : Noh, hebat sungguh Datuk malam ni. Keluar lagi satu fakta sahih. You are on fire!

Noh Omar : Listen listen listen! San, nak ajak kau debate pasal ni pulak boleh?




Hasan Ali : Eh, itu barang lama, jangan dikenang. Lagipun sekarang kau memang alim, ikhlas dan tawaduk.

Noh Omar : Fakta sahih!


15 ulasan:

Ym.Bundle berkata...

kehkehkeh..pedas..bapak sarcasm..

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah

Cricket berkata...

hahha. camsial topik last skali. jemm

Tanpa Nama berkata...

mantot yang mantop!! sahih!!fakta hebat.. meme best artikel hang kali nih..

Tanpa Nama berkata...

hebat cukup hebat macam beras jati :)

Tanpa Nama berkata...

debat pala pantat...

Tanpa Nama berkata...

ini bukan debat... ni berborak.. hahaha...

Tanpa Nama berkata...

Siapa bayar APCO? dialah ejen

Tanpa Nama berkata...

ni bukan debat, ni sembang2 santai...

Prince of Noob berkata...

aku tak nampak tang mana yang "VS"nya, kalau dah kedua ahli panel mempunyai pendapat dan hala tuju yang sama. ini bukan berdebat tapi lebih kepada ceramah anti pr. bodoh piang

Annakholat Atastokhdevishizar berkata...

debat apa macam ni takde pembangkang semua pencadang.

org gila pun lagi terer berdebat hehehe

Tanpa Nama berkata...

betul juga Seketariat jom tolak pakatan tentunya memang nak tolak pakatan dan Noh Omar? Hassan Ali dah tentu2 tolak pakatan..

So debat apa kalau dah semua tolak pakatan? nih macam program Listen Listen Listen je.. bukan debat.

Tanpa Nama berkata...

rancangan cam ni bersepah kat tv ..x salah aku ada program kat tv3 ..waktu dalam kul 10 camtu...macam debat pasal selangor ..pasal air tapi x de la jemput wakil mb selangor ke..dia sama dia jugak berborak ..pastu dia ramai2 hentam pr,,camtu je kesudahannya..

Tanpa Nama berkata...

tv1 tv2 astro pun ada bual bicara propaganda.. takpe la menepati thema

Ini kata debat tapi bual bicara pulaknye kena rujuk kemaus mereka ni.. atau mereka nak berdebat dengan penonton? lol

Tanpa Nama berkata...

terang lg bersuluh..beto la kata pak pandir hanya org tua yg tada gg ja yg sokong beras jati dn noh ni