Februari 25, 2013

Orang Ramai Boleh Hantar Notis Resign Kerana BN Ada! Super BN!

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata berdasarkan maklumat balas yang diterimanya, rakyat mendambakan masa depan yang cerah di bawah kepimpinan kerajaan BN.

"Kesimpulannya (kini), satu undi kepada PKR adalah satu undi yang membawa kerosakan akidah kepada negara.Satu undi PAS, membawa kepada perpecahan umat Islam dan satu undi DAP adalah satu undi yang membawa kepada penindasan umat Islam," katanya.

Perdana menteri berkata sebaliknya satu undi untuk BN adalah bagi mempertahankan umat Islam, keselamatan akidah Islam, perpaduan umat Islam, pembelaan bangsa Malaysia dan untuk mencapai sebuah negara maju menjelang tahun 2020.

"Kerajaan yang ada hari ini mampu nak terus meningkatkan syiar Islam, bangunkan Islam. Bangunkan Islam ini tak boleh bercakap sahaja, tak boleh sekadar bersyarah sahaja tapi mesti mampu buat sesuatu, ambil tindakan, mampu lancar dan laksanakan seperti BN, " katanya.

...............

Untuk pengetahuan korang,walaupun aku sokong pertukaran kerajaan, kadang2 ada jugak wujud sangsi tu.

Selama ni, aku still sangsi, boleh ke kita,orang Islam yang bangsanya Melayu memilih pemimpin agama lain untuk diangkat naik emnjadi pemimpin kita. Apatah lagi bila kat negara kita, di mana ada orang Islam yang bangsanya Melayu duduk di kawasan yang majoritinya Cina dan wakil rakyatnya Buddha atau Kristian.

Bagaimana dengan orang2 macam tu? Berdosa ke diorang kalau diorang pilih pemimpin bukan Islam?

Jawapannya adalah boleh.

Tidak pernah wujud syarat pemimpin mesti Islam, asalkan dia bukan bahaya kepada Islam. Asal dia menegakkan nilai Islam walaupun dia bukan Islam sudah cukup untuk dia layak diangkat jadi pemimpin kita. Pemimpin bukan Islam yang jaga nilai Islam adalah lebih layak dipilih berbanding pemimpin Islam yang tolak nilai Islam.

Ingat benda ni masa mengundi. Kemudian, sesi ketawa untuk hari ini.

Perdana menteri berkata sebagai sebuah kerajaan yang beramanah dan bertanggungjawab, kerajaan BN sedar bahawa pembelaan perlu diberikan kepada rakyat selaras dengan keperluan mereka. Menerusi BR1M sebanyak RM500 (setiap isirumah) itu, kita telah kira dalam sebulan (purata sebanyak) RM41.60, dapat beli sekampit beras 10kg, minyak masak 5kg dan lain-lain.

"Maknanya nak beli makanan untuk sekeluarga, cukup untuk 12 bulan," katanya.

Sila ketawa dan lepas ni, sila berhenti kerja.
Selagi BN memerintah, kita tidak perlu bekerja kerana BN mampu menyara kita sekeluarga.


25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bkn ke syarat2 nak mengangkat pemimpin mesti seorang Islam (selain adil, berilmu, punya kuasa & kemampuan, beradab mengikut akhlak Islam, sempurna pancaindera & sihat tubuh badan)

sedikit pencerahan, mantot? yg lain silakan. aku ingin tahu. :) terima kasih.

Master Yoda berkata...

RM 500 tuk setahun....tlg la,aku ni lahir tahun 80-an, idup membesar tahun 90-an...bukan tahun 70-an...pe ke bangang PiEm aku ni...

siyes la, aku benci dipimpin oleh org bangang...

Hikari berkata...

macam haramm punya statement.. kalau camtu takyah la demand gaji min RM 900.. bagi 500 je cukup makan setahun pulak tu..

i dont understand some people are just stupid dumn.. bebal tak boleh diajar pfftt

Tanpa Nama berkata...

lantang dia cakap dia tolong org miskin. BR1M utk org miskin. ye, org miskin tak makan tony romas.. 500 tahan lah untuk setahun.

ayam kalau letak dalam peti ais pun tahan setahun kalau dimasak secubit demi secubit.

beras pulak dimasak satu pot untuk 8 org makan.

minyak masak boleh diguna berpuluh puluh kali.

benda basic najib oi!

Tanpa Nama berkata...

Memang hebat.. Super Cool

RM500 cukup setahun bukan saja seorang individu tetapi satu keluarga..

Patut la Puan Rosmah boleh beli barangan Mewah perbelanjaan dapur keluarga PM hanya RM500 setahun..

Tanpa Nama berkata...

Jom kita soh najib turun gaji dia jd 500 sebulann

Tanpa Nama berkata...

Kalau 500 setahun boleh survive rm500 sebulan lebih dari cukup

Tanpa Nama berkata...

Seperti tajuk buku Zaid Ibrahim 'Saya pun Melayu' orang Pakatan pun ada yang Islam.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha. Gila klakar pok jib ni

Tanpa Nama berkata...

aku tak tau pulak boleh angkat bukan Islam jadi pemimpin org Islam. Masa belajar syariah dulu, majoriti ulama bersepakat haram mengangkat pemimpin bukan Islam jadi pemimpin. Lagipun ada ke bukan Islam perjuangkan Islam? Kalau ada, pasti dia tau kebenaran Islam dan akan revert Islam.

Tanpa Nama berkata...

Dah orang pemimpin Islam tidak memperjuangkan Islam tegakan hukum Islam sebab mundur la konun tak relevan etc..

Cuba jawab macamana pulak?

Tanpa Nama berkata...

Part mana yg DAP tegakkan sngt hukum Islam ni?

Tanpa Nama berkata...

Anonymous, February 25, 2013 at 8:39:00 PM GMT+08:00

org Islam tak tegakkan Islam masih lagi Islam, tetap ahli syurga walau masuk neraka dulu... tu yg beza dgn org kafir. Lagipun mana ada kafir pertahan nilai Islam!

Terpulang pd korg la nak angkat si kafir sbg ketua korg. bg aku, antara kafir vs muslim aku pilih muslim. Antara muslim vs mukmin aku pilih mukmin.

Tanpa Nama berkata...

Habis kalau undi MCA, MIC punya calon tak sama ke? Otak letak kat LUTUT

Kah kah kah mengong betul korang ni.. Cakap tak serupa bikin..

Macam tu sangat JANGAN UNDI CALON KAPIR dari MIC, MCA, DAP, PKR.

Aku cadangkan korang undi je calon Islam tak kira BN ke PR.. kita tengok calon2 ISLAM yang menang ni boleh bentuk kerajaan tak?

Tanpa Nama berkata...

lebih baik undi lim guan eng yang dipersalahkan dikutuk MCA kerana memberi bajet yang besar untuk hal ehwal islam negeri PULAU PINANG..dari memilih memilih islam yang gelakkan hukum hudud di muka depan utusan..sambil kata x relevan.. atau pemimpin islam yang gelakkan nabi kata nabi xde gillette...

Tanpa Nama berkata...

Aku ulang, part mana yg DAP tegakkan sngt hukum Islam ni?

Aku sebut DAP(yg paling berkuasa dlm PKR. Keadilan & PAS bagaikan sampah dipijak oleh DAP. Jangan harap DAP akan sokong PAS laksana hudud).

So, jawab. Aku tau kau kita layak bengang BN sbb tak laksana hudud & Rosmah tak tutup aurat, tapi tunjukkan apa yg DAP buat(pada negeri bwh pemerintahannya skrg)utk tegakkan nilai Islam.

Tanpa Nama berkata...

Sejak bila DAp pijak PAS lol ni musti minum banyak sangat air dari surat khabar BN



Tanpa Nama berkata...

Anon, aku dah lama tak baca sorat kabar BN ooii.. tapi cuba jawab soalan aku. Part mana DAP tegakkan sngt hukum Islam ni & akan bantu PAS laksana hudud?

Tanpa Nama berkata...

Sama aje memana pun bn ka PR

Cuma yang tak sama pasal rasuah..

Sila la bersekongkol dengan para rasuah dan kroni siap sedia menjawab masing-masing karang..

Selamat bersedia mati bebila je yea..

Tanpa Nama berkata...


Undi orang Islam aje? lol.. lawak..

Orang islam pun hanya sekadar nama..
Mau jadi AHLI SYURGA?..
Masya'Allah..

cermin cermin la sikit nilai akidah kita ni.. silap2 masuk neraka kena berus dan seksa kaw kaw dari orang kapir.. sebab dah diberi peringatan masih langar..

jangan la berlagak sangat dengan iman yang senipis bawang tu..

Shade berkata...

Kenapa takde sape nak jawab soalan Anon yg tanya psl DAP sokong PAS laksana hudud ek? Balik2 divert ke isu lain ikut emosi masing2, siap caci maki lagi.

PR & BN mmg sama2 bengong. BN hampeh sbb balik2 guna formula SYUKUURRRRRR... tahap nak muntah. PR pulak balik2 berkempen dgn gunakan emosi org yg bengang selagi hidup diorang tak semewah menteri2 & muak sbb Rosmah masih tak pakai tudung.

Yg nyata, dua2 nak kuasa. Mungkin MCA dlm BN takkan martabatkan Islam ke peringkat yg tertinggi. Tapi, once PR memerintah, DAP dlm PR akan letakkan Islam jauh lebih bawah yg sedia ada. Jadik, jom sambung bincang berdasarkan akal, bukan emosi.

Tanpa Nama berkata...

Kalau cakap pasal ISLAM aku rasa semua orang BODOH sama je la MCA terang2 hina silam mempersoalkan hudud dan sedih PM Najib sendiri kata tak relavan.. bukan itu saja ustazah masitah pun sama.. ulamak kerajaan membisu..

PAS sendiri pon bukan boleh bentuk kerajaan..

Kerjasama dengan DAP BUKAN nak tegakan ISLAM tapi basmi kezaliman dan rasuah yang menular dalam BN. Rasanya semua orang dalam dan luar BN tahu..

ISLAM ni gimik aje.. orang gunakan saja nak mengabui mata yang KONONnye beriman la sangat pertikai itu ini padahal cakap tak serupa bikin Kalau ISLAM sangat BN buat K-POP bawak masuk penyanyi seksi meksi tak tegur pulak.. maksiat sana sini BN anjurkan pejuang Islam dan menalyu ni menikus..

Sudah la cakap je Islam

Tanpa Nama berkata...

Memang camtu la..

Cakap je Islam bila geng sendiri buat salah tak nampak..

Bila orang lain itu tak boleh ini tak boleh..

kalau betul2 fikir Islam bersatu sesama Islam takyah pecah2 gaduh..

KITA UNDI ORANG ISLAM AJE.

Tanpa Nama berkata...

Biasa la tu ramai munafik yang kita boleh tengok tak kira la BN ke PR ke..

orang pejuang bangsa tapi sebenarnye jual bangsa..

orang perjuang Islam hanya jual Islam..

Kata orang lain tak Islam padahal diri sendiri tak cerminkan keislaman..

Cakappun kita boleh tahu tak ikhlas..

Tanpa Nama berkata...

Sape yg plh org2 cmni jd pemimpin?cbe jwb skit..