Mei 07, 2012

Hukum Menyamar Sebagai Peserta Bersih Juga Haram Wahai Majlis Fatwa

Dengan menjadi officialnya HARAM untuk berhimpun untuk menggulingkan kerajaan, diminta fatwa yang sama tertakluk juga kepada pihak Barisan Nasional khasnya UMNO.

Mintak tolong orang2 yang tidak suka kerajaan Pakatan di Pulau Pinang jangan berhimpun lagi sebab Kerajaan Pulau Pinang dipilih melalui proses undang-undang yang sah dan undi bukan setakat datang daripada orang Cina, tetapi kerajaan Pakatan itu dipilih orang Melayu Islam sendiri. Kalau melawan, ingat hukumnya..haram. Mintak tolong pasukan FRU dan polis pun ingat benda ni dan jangan provoke peserta melalui kaedah "penyusupan masuk" dan "menyamar jadi peserta."

Mungkin Majlis Fatwa boleh juga keluarkan besar-besar yang hukum seseorang MENYAMAR atau JADI UNDERCOVER atau MENGINTIP DENGAN NIAT TERNTENTU adalah HARAM jika kaedah tu digunakan kepada umat Islam yang lain.

Rezeki yang diperolehi oleh seorang polis yang menyamar atau mengintip atau jadi undercover adalah haram. Tak percaya? Tanya Majlis Fatwa sendiri.

Setiap kali perhimpunan Bersih, akan ada seorang yang boleh dipercayai dari mana2 Jabatan Kerajaan yang ditugaskan untuk join Bersih dan tengok mana2 staff government yang pegi ke situ dan tugasnya adalah mereport balik ke Ketua dia. Apa yang dia buat tu...haram (kalau dia Islam lah).

Ada beberapa lagi benda yang aku harap cepat Majlis Fatwa dapat isytiharkan haram, sebab nampak dengan tiba-tiba efisien benar Majlis Fatwa kita bersidang jadi tak salah kalau Majlis Fatwa membincangkan perkara-perkara di bawah dan dideclarekan haram ;

  1. Majalah Mangga, sisipan Pancaindera
  2. Pelakon berlakon filem bersentuh-sentuhan tapi di "halalkan" oleh industri filem
  3. Rancangan realiti TV yang membolehkan peserta Melayu duduk serumah
  4. Meletakkan gambar tidak senonoh di depan akhbar perdana
  5. Menjadikan anggota keselamatan kambing hitam untuk kepentingan pihak tertentu
  6. Konsert-konsert mega yang membazir dan melalaikan
  7. Budaya orang-orang Melayu (UMNO) yang "terlalu hormat" orang lain seperti gambar di bawah

Diharapkan keputusan Majlis Fatwa ni juga merangkumi orang2 yang ingin menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat dan perlu dihormati semua pihak. Samseng Jalan Kebun mesti kecewa kerana tiba-tiba perjuangan suci dia selama ni tiba-tiba di isytiharkan haram oleh Majlis Fatwa.

Tak kenal siapa samseng Jalan Kebun? Famous woo dia ni. Carik sendiri.

Mungkin ada pihak yang terlupa jadi tak salah rasanya Majlis Fatwa peringatkan lagi sekali melalui frontpage Utusan Malaysia sebab selalunya frontpage Utusan ni...tak ada benda berfaedah nak dibaca dan begitulah juga 4 page berikutnya.

......................

Kepada yang mungkin ada terbaca Berita Harian pada 27 Jun 2010 dan baca pasal benda ni, aku dapat dari Facebook member aku ;


Aku ingin jelaskan di sini, kalau kau ada tengok video Ustaz Azhar Idrus dah terang dia kata kau naikkan sanggul kau ke atas tu salah. Kalau kau tengok TV Al-Hijrah pun dalam segmen Fattabiouni dia kata salah. Sebab kau menyerupai unta.

Jadi tak payah buat. Ramai orang buat tak menjadikan benda tu betul.
Itu hanya menunjukkan ramai orang kita suka ikut trend. 

20 ulasan:

King berkata...

Takde masalah utk Majlis Fatwa keluarkan hukum haram/halal. Tapi yang aku tahu, bila hukum tu keluar, tak semestinya hukuman/bentuk tindakan undang2 disertakan dengan hukum tu sekali. That's why org tak kisah langgar hukum pun.

Yg penting, diorang tak dihukum di dunia. Begitulah pendapat kecik aku.

Rompa berkata...

Aku nak komen sanggul.. Haram tak cun pompuan sanggul tinggi2 ni.. Skali tgk, mcm tengkorak dia cacat.. Dua kali tgk, dah mcm alien.. Tak kira la muka cun sekalipun. Tak gemor btol aku menengoknye..

ajib cut n paste berkata...

pasal apa la kau suka sgt salahkan media ni mantot. attitude problem la kau ni. Kau jangan la nak salahkan media/gomen/ketua kampung dgn attitude kau sendiri.

Tanpa Nama berkata...

perhimpunan tuntut pilihanraya adil x salah..merusuh tu yg salah..

jack

Tanpa Nama berkata...

BETUL2 BETUL BETUL...HUKUM HARAM SEBENARNYA BILA ANDA TIDAK BERPIHAK PADA KERAJAAN..kalau ianya dikeluarkan kerajaan ..contoh skim saraan 1M..macam skim cepat kaya..kecut perut mjlis fatwa nak umumkan..skim asb..pun dikeluakan pada web majlis fatwa sendiri X DE TERPAMPANG FRONTPAGE PAPER..itupun punyalah berlapik..supaya kerajaan x tersinggung..HE..HE..

UMlembuNO berkata...

Macam mana hukum terhadap pemakanan taik lembu oleh pencacai Umno? Haram KE idak?

Tanpa Nama berkata...

ilmu agama mantot ni tinggi betul, lebih tinggi daripada para mufti sampai boleh nak menyalahkan fatwa mufti, dan ramai la pengikut2 al-mantot ni menyokong dan memperlekehkan mufti. lu nak bangkang2 mufti ni kelulusan lu apa bro? apa kelayakan lu?

Mantot berkata...

part mana aku bangkang mufti?

Tanpa Nama berkata...

Klu mantot tak layak, nik aziz agak2 layak tak?

Tanpa Nama berkata...

Betul la fatwa tu sebab lebih bersifat umum, memang merusuh tu salah dan tak perlu dinafikan adat la dalam ramai-ramai yang datang berhimpun secara aman tu mesti terselit seorang dua fanatik yang kurang betul sikit emosinya.Cuma kenapa masa pembangkang je keluar pelbagai fatwa, masa kerajaan jelas buat salah macam kes utusan melucah tu takde keluar ape2 bunyi pun. Nak berfatwa pun biar la ikhlas kerana agama, bukan untuk mengampu mana2 pihak...

Prince of Noob berkata...

mufti keluar fatwa, org PR bangkang dan tak setuju, nik aziz keluar fatwa, org BN pulak bangkang dan tak setuju. only in malaysia, fatwa boleh ikut ideologi politik.

- Noob

Tanpa Nama berkata...

bai...ni bukan kes bankang,tak setuju dan tah ape2 lg berkaitan fatwa tu...ni kes MANA FATWA2 LAIN TU...kuarkan la fatwa bila najib tak pegi court kt perancis tu...kah.kah.kah

Tanpa Nama berkata...

Aku tgk tulisan kat atas tu takde pun pertikai fatwa...btol ape yang majlis fatwa tu wartakan...mmg haram kalu demo sampai merosakkan harta benda awam..aku sokong...tp tolong la kuarkan skali fatwa pasal sambutan tahun baru...sambutan konsert gala merdeka...yang bukan saje rosakkan akidah anak bangsa...malahan memudaratkan masyarakat..baru la keputusan fatwa yang dikeluarkan tak nampak berat sebelah..waallahullam

Puan Muda berkata...

dulu alu pun ala suka ikat tocang tinggi and pakai tudung.tapi tade la sampai berbongol.
sampailah abang aku marah and bg aku hadis ni

ok..ai followwwww

Hadis : Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud :

"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian."(Riwayat Muslim).

hoya berkata...

aku rasa semua masyarakat malaysia hanya belajar agama sampai SPM je..yg stilll belajar agama lps SPM sbb amik jurusan dalam bidamg islam je...so kita sume wajib tau lebih lagilah apsal hukum hakam, takat nak harap apa yg belajar dari S.R.K sampai SPM..mana cukup utk jd ketua keluarga....maka kita sebagai umat perlu belajarlah..cari ilmu tu...pasal bab2x fekah dan muamalat ni..kena mendalamkan lagilah..dalam hal sanggul mmg haram pun...ko tanyala mana2 ulama kat al-azhar ke, jordan ke, mekah ke... mesti jawapan dia sama...cuma sana lagi kejilah sbb orang sama paham arab, os diorang paham quran cuma tak amalkan...maka nye kita sama2x perlu amik peluang yg ada utk cari ilmu selagi kita mampu...

punchdrunk lovesick berkata...

KAK..KAH..KAH..INI MUFTI MMG BANGANG!!!! ANON KAT ATAS MSTI TNYA APA KELAYAKAN WA NK LAWAN MUFTI??? KAH..KAH..KAH.. NK LAWAN MUFTI UMNO XPYH ADA KELAYAKAN... KALO BERANI LANGGAR SAJA..KAH..KAH..KAH.. OIII MUFTI..MCM MNA NK MASOK SYURGA EH??? TIRU GAYA ROSMAH KA??? KAH..KAH..KAH OIII SUME NK JATUHKAN UMNO, RAMAI KITA KN LAWAN..KALO MUFTI PON UMNO..KITA LAWAN..LAWAN TETAP LAWAN...ANAK MUDA BANGKIT MELAWAN!!!!

Tanpa Nama berkata...

rambut ala-ala sarang tebuan, kembang setaman tak bertutup camner plak...
RmRmRmRmRm

Tanpa Nama berkata...

sakit perut aku gelak komen ko Rompa,hihi...

Tanpa Nama berkata...

To Anonymous May 7, 2012 5:06:00 PM GMT+08:00

lu memang mangkuk hayun..cibai

nak lawan mufti umno tak perlu kelulusan

Ayyman Rahim berkata...

Malaysia yang halal diharamkan, yang haram dihalalkan. Cun sangat.