Oktober 14, 2008

Mulai Esok,Semua Rakyat Malaysia Bergelar Datuk


Sori aku lama menghilang.Tah ape kene Telekom line telefon selalu problem.Nasib baik aku duduk dengan Otai TM,walaupun lambat sket repairnye tapi mungkin kerana housemate aku gertak2 sket kontraktor2 TM tu,sehari je pulak bole setelkan problem.

Jadi,apa khabar anda?Camne raya?

Baca pasal Datuk Shah Rukh Khan,agak terkilan aku.Sebab kita yang takde kaitan,takde langsung hubungan,takde langsung sangkut paut,nak pulak bagi Datuk kita sorang ni gelaran,pangkat.First sekali,aku layan gak filem dia tapi takde la aku nak mengagung2 kan sangat dia.

Untuk apa?Apa sumbangan dia?Ramai lagi yang bagi sumbangan.Contohnya:

1) Hamid Ghurka
2) Imuda
3) Accapan
4) AR Badul
5) Harun Salim Bachik
6) Mr.OS

Tapi kenapa SHAH RUKH KHAN?Dia orang Malaysia kah?Dia orang Melaka?Sekarang dah jadi isu besar,senang sangat gelaran2 kat Malaysia ni di bagi sesuka hati.Mungkin ada kot orang2 tertentu yang minat sangat dengan Shah Rukh Khan ni,sampaikan cadar katil pun ada gambar dia.

Apa yang kita nak tunjukkan?

Dia orang Islam,berpeluk sana,berpeluk sini.Cium sana,cium sini.Pegang Rani Mukherjee suka hati dia.Aku pun bole jugak peluk-peluk,cium-cium.Harap-harap ada yang nak bagi aku Datuk satu hari nanti.

Takde ke orang Malaysia lain yang lagi layak?Ramai lagi yang lebih layak,lebih patut diberikan penghargaan.Takde ke anak negeri Melaka ataupun rakyat Malaysia yang berjaya mengharumkan negara kita ni?
Nak jugak import orang asing.

Buruh binaan,import orang luar.
Pembantu rumah,import orang luar.
Pelayan kedai "India Muslim,"import orang luar.
Konduktor bas,import jugak.
Datuk pun kita import jugak.

Mangsa bom pun,kita import orang luar.


13 ulasan:

so called NRULAZMAN berkata...

haha.siyes lawak wo pasal bg gelaran datuk.

**wo.anda lyn gak s.r.k?haha

valsa nine berkata...

ntah lah

mungkin kat mlk, diorg da bosan tgk rakyat sdiri.

nk tunjuk tourist yg org luar pun boleh dpt datuk, mane tau jumlah tourist meningkat!

whahahahah

melaka hantu gile tourist
kononnya membangun! ye, membangun infrastruktur, tapi tidak sahsiah..

negari membangun, rakyat menderita.

kakakakaka
nauzubillahiminzaalik

CikguBM berkata...

ko lembab la tot, tujuan Dato' Shah Rukh Khan di beri gelaran "Dato'" adalah bagi menarik perhatian beliau untuk selalu datang ke Malaysia, dan supaya dia banyak-banyak berterima kasih kepada pemimpin2 Malaysia, lebih2 lagi isteri bakal pemimpin Malaysia, Datin Katek Rosmah Mansor, so Dato' Shah Rukh Khan boleh pi ngadap Datin Rosmah Mansor untuk dicium sepuas hati atau didakap ke buah dada Datin. Kan ke Datin kita tu ketagih cium jantan hensem dan ketagih letak kepala jantan2 muda hensem gagah kat tetek dia.....:p

Dato Sri berkata...

nanti gua cdgkan bg dato dkt blogger2 mesia lah.dato mantot,dato rockybru,dato rpk,dato tukartiub..muehehehe...

Tanpa Nama berkata...

ak rasa org yg dlm industri yg plg layak is chef wan

-dona-

Tanpa Nama berkata...

Mule dengar kes ni...aku rase memang bangangle kerajaan negeri Melake dan Ketue Menterinye, tp bile aku dengar kali kedue, aku gelak terbahak-bahak. Si SRK pun tak dtg ambik gelaran die, agaknye die mesti pikir "bodohnye org Mesia ni...atau buat ape aku nak title datuk, aku belum ade cucu?" Walau apepun alasan Ketue Menteri M'ke ni, kesimpulan yg aku blh buat, title datuk tu takde nilainye....hampeh!

abe mie 'tusukan makam kiri' berkata...

bro mantot

jangan lupa "Sejarah Melayu", pengaruh Benua Keling di Melaka, ...Nana Sura Dewana, Khoja Hassan, skrg Tamby, Mamak mMudeliar, padiyappa kerja mahkamah, khan etc.

lupakah kau bahawa Sharok Khan itu berasal dari Umbai, Melaka anak saudagar manik koran, bila berpindah ke India, dia declare dia orang M umbai (MUMBAI), UMBAI DENGAN MUMBAI tu kan tak jauh , haahahhahahahha

Tanpa Nama berkata...

daripada bagi kat SRK baik bagi kat KARAM SINGH WALIA,HARJIT SINGH,SHEBBY

Tanpa Nama berkata...

si mamat ni paham ke pon apa maksud Datuk yang dia dapat tu?

ismawi ismail berkata...

barang import bagus ma....

Mantot berkata...

hahahha...kat malaysia ni,ape2 yg import mmg bagus.
daging,kereta,susu lembu,anak2 ayam

fatin nurliyana berkata...

ermm, memang le xde maknenye gelatran tuh..
tapi bukan ke sesape dpt gelaran "datuk" dapat elaun..ermm, hopeflly xdapat..bukan pe, bukan ke elaun2 tuh sume dari poket rakyat M'sia gak..bayar cukai..dah lah tggi, bak kata psyarah sy..hahah

Harap di buat semakan semula..Datuk dpt xpe, elaun x yah..
Jadinye xde makna pon gelaran tuh..ermm

Tanpa Nama berkata...

setuju,datukship ke apa2 ke reserve untuk orang malaysia.