Oktober 18, 2008

Hari Raya Di KL Sentral Part 1"Guy Love"

Cuti raya hari tu aku terpaksa balik kampung pakai pengangkutan awam sbb aku tak sedap hati nak balik naik motor aku,ada problem dengan wiring.Nasib baik dia rosak dulu sebelum aku bertolak balik.Kalau dah bertolak dan kat tengah2 highway,menangis rasenye aku kat tepi highway sorang2.

Aku pun mencari2 la tiket keretapi kat KL Sentral.Memang nasib aku baik kot aritu,aku dapat satu je tiket last Ekspres Langkawi ke Alor Setar.Hari bertolak pun pukul 8 malam Hari Raya pertama.Balik lah aku pada hari raya tu.Gerak dari rumah dalam pukul 4,naik teksi sampai stesen LRT,naik LRT sampai KL Sentral.

KL Sentral.Nama aje Kuala Lumpur Sentral tapi dah macam Dhaka Sentral,Jawa Sentral,Hanoi Sentral.Rasa seolah2 aku ni lak pendatang.Dengan berkumpulnya pendatang2 ni,yang duduk atas lantai pun ada,membuatkan aku rasa seolah2 tak lama lagi,kaum majoriti negara kita ni akan bertambah bilangan dia.Nak buat macam mana,terima aje lah,kalau ak dah lama dah Kerajaan BN ni tumbang.

Aku pusing2 KL Sentral tengok apa ada.Tengok orang yang beratur dekat Air Asia ramai orang dari seberang.Banyak jugak duit diorang.Tiba-tiba ada satu brader panggil aku.Dia ni pemintak sedekah,orang Cina.Duduk atas kerusi roda.

"Hallo,saya mau jual ini barang."kata dia."Berapa kau jual ni?"sambil aku membelek2 hasil kraftangan tah mana dia dapat tu."RM10."Aku sengih ajela kat dia."Takpelah.Aku bagi je la ko derma,"aku cakap kat dia.

"Hei Abang!Kamu orang sini ka?"Dia tanya aku."Ye la.Aku kan nak balik kampung ni,Alor Setar."

"Oh,saya ingat you olang foreigner."Hati aku sedikit kembang masa tu.Mungkin wajah aku ni memang ada iras2 European sket kot kalau pandang lama-lama ataupun mungkin aku aje yang syok2 sendiri.

"Terima kasih,selamat hari raya."Dia hulur tangan dia nak salam.Aku pun salam tangan dia.

Dia tak mau lepas tangan aku,pegang kuat pulak tu.Agak lama jugak kami berpegangan tangan.Cilaka betul,aku fikir dalam hati.Marah kang orang ingat aku prejudis pulak dengan orang kurang upaya.Adalah dalam seminit dia pegang tangan aku.Pastu aku tarik tangan aku,aku cakap kat dia aku nak gi makan.

Aku naik atas,keluar isap rokok.Rasa seperti diri aku dinodai.
Tapelah,mungkin dia suka salam lama2 kot,fikir aku menyedapkan hati.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mantot,
pade dah jadi ngan cheongsamlover tu? kena hentam teruk aje...

cheongsamlover,
ape dah jadi ngan blog ko? senyap giler babi, kahkahkah...

fatin nurliyana berkata...

hahaha..erm, die tharu kasik derma tuh..
think +ve..hehe

kimosabe berkata...

cina oakai kerusi roda.. mcm OKU sikit kan? gay sial.. aku ngan adik aku dah pnah kena kat KLCC.. cakap sesatlah apalah.. sikit kena terajang ngan adik aku.. hahah!!!