Februari 18, 2008

Ini Janji Anwar Ibrahim


Aku baru balik dari ceramah dekat Taman Anggerik,Cheras.Ceramah dari Parti Keadilan.

Memang ramai orang,boleh kate penuh.Alhamdulillah aku boleh nampak ramai masyarakat Cina dgn India yang datang dan dengar ceramah Anwar Ibrahim tadi.Pengenalan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai wakil Keadilan di Bandar Tun Razak memang nampak dapat sambutan meriah.

Jadi kat sini,aku bagi kesimpulan ucapan Anwar Ibrahim tadi kepada korang.Ingat,ni aku bukan reka-reka,kenyataan ni semua keluar dari mulut Anwar Ibrahim sendiri dan ini janji dia.

Janji Anwar

1)Kalau pembangkang menang,9 hb April harga minyak automatik turun

2)Kalau pembangkang menang,9 hb April,semua pemimpin Hindraf kita kasi lepas

3)Kalau pembangkang menang,9 hb April,terus sistem pendidikan dari peringkat sekolah rendah hingga ke Universiti (IPTA je kot rasenye pada pandangan aku) PERCUMA dengan syarat:
- pendapatan mak bapak sebulan tak lebih daripada RM10 ribu

4)Kalau pembangkang menang,tol turun.

5)Kalau pembangkang menang,takde lagi Parti Politik yang hanya menjaga satu kaum.Kalau PKR,semua jaga,kalau PAS,semua dia jaga,kalau DAP semua dia jaga jugak tak kita kau Melayu ke Cina ke India

Itulah yang aku ingat.Ada lagi tapi itu lah major point dia.Bagus dia buat mcm tu supaya lebih ramai orang faham.Dia boleh cakap berbelit-belit cerita tujuan pembangkang nak buat apa tapi dengan Janji Anwar yang straight to the point,aku rasa budak tadika pun boleh faham.

Pesan Aku,Kepada Anwar Ibrahim

1) Kalau menang - Jangan jadi wakil rakyat yang dah stereotaip BN,bila pilihanraya baru nak buat macam-macam

2) Kalau menang - Jangan ulang balik apa yang UMNO dah buat dekat Malaysia dan kaum-kaumnya

3) Kalau menang - Tolong turunkan cukai motor yang tak munasabah tu.Aku nak beli motor 600cc dan aku nak bawak kat highway yang takde larangan motor takleh masuk.

4) Kalau menang - 9hb April,jangan lupa janji-janji anda.

5) Kalau menang - Nanti kitorang kumpul duit ramai2,belikan kasut yg dijanjikan Samy Vellu. (lawak Anwar pasal Samy janji nak belikan kasut dulu2 tapi tak penah nye dapat,saiz dah tanye byk kali)

Soalan Aku :

Kenapa perjuangan parti keadilan nampak macam perjuangan solo.Kenapa kurang sebut pasal PAS,pasal DAP? Aku tahu tu ceramah perdana Parti Keadilan tapi at least,geng2 sekatil kene jugak disebut.Ataupun ceramah tadi tu memang untuk target area-nya,kawasan Bandar Tun Razak?

Jadikan Pak Lah ketua pembangkang!

Tiada ulasan: