Januari 28, 2014

Masalah Anak-Anak Akhir Zaman

Penyanyi dan pelakon popular Ziana Zain, 46 mendedahkan anak sulungnya Muhammad Aiman, 14, yang bersekolah di Sekolah Agama Menengah Muhammadiah Pekan Sabak, Sabak Bernam, Selangor ada memintanya memakai hijab serta menutup aurat.

Jelas Ziana, Aiman malah turut berpesan kepadanya jika mahu melawatnya di asrama atau sekolah, dia perlu memakai hijab sebagai tanda menghormati status sekolah anaknya itu.

“Aiman memang pernah menyuruh saya memakai tudung. Dia tanya; “bila Mama nak pakai tudung’? Terkejut juga apabila dia suarakan perkara itu. Tapi, saya jelaskan kepadanya, jika saya mengambil keputusan untuk bertudung, biarlah ia datang dari hati dan ikhlas. Bukan kerana terpaksa. Jadi dia faham. Namun sempat juga ingatkan yang kita tidak tahu tentang tarikh kematian kita.

Pesan Aiman lagi, kena tutup aurat sebab berdosa kalau tidak buat. Pernah sekali dia menemani saya membeli kuih. Waktu itu dia memakai pakaian sekolah dan saya memakai skirt. Aiman cepat-cepat tutup lencana sekolahnya kerana tidak mahu orang tahu dia bersekolah di mana,” kongsi Ziana perihal anak sulungnya itu.

Dalam masa yang sama, Ziana juga turut berkongsi tentang pengalamannya beberapa kali berada di sekolah anaknya. Jelasnya, ramai juga rakan-rakan anaknya yang seronok bertemu dengannya.

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mantot, tolong la keluar artikel yang hang tulis sendiri... tengah tensen dengan PKR lemau ni..

Tanpa Nama berkata...

mantot, tolong la keluar artikel yang hang tulis sendiri... tengah tensen dengan PKR lemau ni..

Carlos Santiago berkata...

mak datokkk...

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan masalah anak, tapi masalah emak tak mahu tutup aurat. Wajib dan patuh pada agama

Tanpa Nama berkata...

mantot mana nak tulis artikel kondem PKR, sbb dia kan penjilat tegar jubur anuwar kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

xkan mantot nak sokong najib,dayus bini x tutup aurat.x masuk syurga org dayus,yg sokong pun lg dayus.

Akmal Zaidi berkata...

Pasal Ziana Zain ke,

haha, apa2 la mantot

cencaluk berkata...

Pasal ziana zain ke...tak lah kan pasal nora danish tu...

Tanpa Nama berkata...

Ni bkan cerita masalah anak...@ kena ikhlas...tp cerita psl hidayah....syukur sepatutnya allah dah beri anak utk ibunya terima hidayah..tp ibu masih nak menafikannya..

Aiin Aini berkata...

Kurang menarik

Tanpa Nama berkata...

tot..isu lain please...cite cmni aku mls nak dgr..
x kangkung.

Tanpa Nama berkata...

Tot. citer x hangat.
Skang ni yg hangat kau citer apa kan.

Tanpa Nama berkata...

Mula2 aku nak mintak maaf sebab komen aku ni memang agak kasar.
Bagi aku artis Malaysia memang bodoh piang.
Artis luar negara mati sebab dadah pun Artis Malaysia puji dan sanjung tinggi walhal mati dalam keadaan mengaibkan.
tak ke ko rasa pelik benda tu?
Aku yang bukan dalam industri hiburan pun pelik semacam..
Kesimpulan yg aku boleh buat, artis malaysia tak mencari ilmu dan tak peraktik. Sebab kerja menghiburkan orang tu dah jadi darah daging.
last2 hati gelap. Nauzubillah, mintak jauh aku dari benda macam ni.

Tanpa Nama berkata...

Tapi, saya jelaskan kepadanya, jika saya mengambil keputusan untuk bertudung, biarlah ia datang dari hati dan ikhlas. Bukan kerana terpaksa....statement mencapap dan kisah mencapap. Tima kasih encik mantot sebab tolong makcik yang sampai tahap artis jemputan je ni untuk terus mencapap.hahahaha...