Ogos 01, 2011

Ramadhan Datang Lagi


Ramadhan datang lagi.
Puasa siang hari,
Berlapar dahaga,
Ketika matahari menanti

Ramadhan datang lagi,
Tapi berapa orang kira dengan jari,
Berapa hari lagi Ramadhan di sisi
Tak sabar tunggu Syawal kembali

Ramadhan datang lagi
Berapa kilo naik bulan ni?

Ramadhan datang lagi
Berapa orang berkira bershopping ganti itu ini?

Ramadhan datang lagi,
Tapi kenapa tiap-tiap waktu Ramadhan,
Hari raya pulak yang ditekankan?

Ramadhan datang lagi
Waktu ni lah nak sedarkan diri
Selama ni mudah salahkan syaitan sana sini
Bulan ni,buat silap,salahkanlah diri sendiri

Ramadhan datang lagi,
Cepatlah dia berlalu pergi
Seksa bang puasa 30 hari...
Nikmat raya tak sabar dinanti...

Ramadhan datang lagi
Tunggu la 10 hari
Dalam TV tak sabar-sabar suruh
Bulan Ramadhan cepat pergi..

ps-mulai esok aku hanya nak menulis cerpen bersiri selama sepanjang bulan Ramadhan.Selamat Berpuasa..

13 ulasan:

zamtercinta berkata...

selamat berpuasa mantot.

Sang Merah berkata...

mari sme2 berjuang menahan nafsu :D

candybiru berkata...

selamat berpuasa..=)

mr edz berkata...

jangan undi BN

asnizaziz berkata...

selamat berpuasa ^_^

hafiz berkata...

Salam berpuasa semua,nukilan yang menarik, mohon izin untuk dikongsikan dengan teman2 lain

Jiji to MANTOT berkata...

rarindra prakasa@!~

Tanpa Nama berkata...

Ahlan Wa Sahlan ya Ramadhan.
Rebutlah peluang dibulan yang penuh makna ini.
Bulan yang didalamnya ada malam yg lebih baik dari seribu bulan.
Bulan yang didalamnya diturunkan Al-Quran.
Bulan yang Allah gandakan pahala, Doa diterima.
Bulan yang dibelenggu Iblis & Syaitan.

Tapi ape ape pun :

Jangan Pangkah Dacing.

-MatCermin-

Adlilatun Nur berkata...

Apa lagi... Beramai2lah korang berazam berhenti smoking.
Amacam??

harith berkata...

satu lg blog mengutuk bn..
ssiape yg kutuk bn ak akn bookmark dye..haha

Master Yoda berkata...

Baik punya..Peeeedddaaaaaaaaassssssssss!!!!

Penulis Bogel (the naked writer) berkata...

cerpen bersiri? wow...aku tunggu~

ck slmh berkata...

aku lg suke feel Syawal pd hujung2 Ramadhan.
tp x berapa gemar bila Syawal menjelma.
tak tau kenapa.
sbb 'feel' semua benda dlm bulan Ramadhan tu lain mcm.
salam Ramadhan Kareem.