Januari 15, 2010

Film Review : Twilight Saga (New Moon)

"Adakah kau sakit,Bella?" tanya Edward.

"Kenapa kau berkata begitu sayangku?" tanya Bella."Sepanjang masa kau menggeletar dan muka kau,takde pernah aku nampak expression lain.."jelas Edward."Balik-balik muka blank sambil menggeletar.."sambung Edward lagi."Kau tak sayang aku ke Bella?"

"Kau pun sama.Kenapa setiap masa kau catwalk?Kenapa bila kau nak carik pasal dengan Volturi kau kena berdiri dekat tepi pintu dengan sungguh bergaya sambil menayangkan dada kau yang sasa?Apasal bila kau tengok aku,kau pose macam aku tengah pegang kamera?" tanya Bella sedikit tersinggung.

"Shuh,shuh.Senyap..Jacob datang.."pintas Edward mematikan perbualan.

"Hai Bella......I love you.....terimalah aku...love me...repay my love to you," Jacob merenung Bella lalu mengalihkan perhatian kepada Edward."Isk,mamat Vampire ni...ada aje sini,"

"Apahal kau tak pakai baju?" tanya Edward.

"Suka hati aku la tak pakai baju!Kau nak carik gaduh?WARGHH!" Jacob terus bertukar menjadi werewolf.

"Jacob,Edward,jangan gaduh.Tak baik!" jerit Bella sambil menggeletar bibirnya seolah-olah kesejukan melampau.

"Kau tengok Bella...kau boleh suka dengan orang macam ni?Apa yang kau nampak dengan orang macam ni? pekik Edward."Mana pegi seluar pendek dia tadi?" fikir Edward dalam hatinya sambil matanya melilau mencari ke mana pergi seluar pendek Jacob tadi,manalah tau boleh direcycle untuk dijadikan kain buruk.

"Grrrr..grrr..grrrr..woof woof.." Jacob menyeringai.

Bella terus resah,tidak mengerti kenapa dua lelaki yang penting dalam hidupnya tidak dapat bertolak ansur membuatkan wajahnya terus blank dan bibirnya menggeletar semakin kuat.

Rating : 6/10

23 ulasan:

bukan nama sebenar berkata...

dari mula citer sampai abes...

aku bleh simpulkan...

BELLA KENA PARKINSON...

dah asik menggeletar je kejenye...

tutup mulut berkata...

eheh! rajin. :D

Ladynoe™ berkata...

bwahahah. cam sial.

Jehan Manies berkata...

LOL!

The Aku berkata...

ya btul. bella ada parkinson and she's an acute attention seeker. hehehe...

am_am_am berkata...

Nice~! ahahaha

jacob patut kata, "suka ati aku la x pakai baju. atleast dada aku xde la berbulu2 mcm dada ko."

Myth berkata...

sengal punya spin off

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) berkata...

buatkan aku makin tanak tgk. ahhaha!

tubelawak berkata...

edward gay!!

Tanpa Nama berkata...

eh.. ne jln citer buku ke3 eclipse.. lol

Dashing Days berkata...

klaka..=D yet creative hee

ainee cumi2 berkata...

tu r dia tu pergi red carpet pun muka dull mcm tu je..ahaha!

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah
ter pk bnd yang sama gak waktu tgk dulu ..

crazy_labelle berkata...

gurls pegi sbb nk tgk edward je...
xpon jacob, sbb body die..
ye, perempuan juga mata keranjang mcm lelaki...

OGA COUGARS berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
zee berkata...

lmbt kau buat review bro.

Mantot berkata...

aku baru tengok..aku tak berani nak tengok kat wayang.nanti orang ingat aku paedophile

fafa berkata...

hahaha tak tahan toll..

Rohanie Bte Omar berkata...

hahahahaha!

part edward salu catwalk tu yg x leh blah....

Edna Sinn berkata...

rating entry : 100/100

jagong berkata...

kahkahkah...bengongnye mantot...mleleh2 air mate aku gelak..best3

nuriz berkata...

kreatif siott hehehe lawak le..tak larat gelak. saya setuju..bella kene parkinson wuahahaha!

9holic berkata...

haha.
aku suka buku je pun.
movie...BORING.