Februari 19, 2014

Patutlah Aku Macam Pernah Tengok Puteri UMNO Yang Hot Stuff Ni



Link 2008

Macam mana nak selesaikan masalah air kalau dah hujan tak nak turun?
Dulu aku ingat lagi tahun 90 an aku hidup sekolah asrama, punyalah lama takde air.
Tiap2 hari kena turun ambik air dari lori. Tak silap aku masa fenomena el nino dulu.

Takde pun puteri UMNO concern waktu tu.
Mungkin sebab waktu tu, UMNO yang berkuasa kot?

Ni lah peliknya orang UMNO ni.
Harga barang naik ketentuan Allah.

Air empangan kering hujan tak turun, cuaca panas, salah kerajaan Selangor.
Global warming, salah Anwar Ibrahim.

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

amboi hangatnya

Suria Lekatlekitgurl berkata...

kat malaysia lebih banyak orang berusaha cari kesalahan orang lain dari berusaha cari penyelesaian

Tanpa Nama berkata...

wow lawa tetapi x sama dngan tahap pemikiran

ahmad berkata...

aku mmg anti dgan org yg suka salahkan org lain...salah najib la, salah umno la, salah anwar la....semua nak salahkan org lain....

Tanpa Nama berkata...

Jangan jadi barua umno bn haram jadah kalau tak mahu nak salahkan orang lain

sleman berkata...

laaa, betina sundal ni ke? masih x habis menyundal dari dulu ke??

GTR berkata...

BN kan beri nikmat. Bagi BN pegang balik selangor, kompom selangor tibe2 takde masalah air. kakakaka

Tanpa Nama berkata...

Asal ada pilihanraya je takde air.... tak ke macam pundek. Sudah sudah la taktik bangang ni...

Tanpa Nama berkata...

Ooo...cun giler anak khan ni... terasa nak letak batang i dalamnyer

Tanpa Nama berkata...

kat malaysia lebih banyak orang berusaha cari kesalahan orang lain dari berusaha cari penyelesaian

aku mmg anti dgan org yg suka salahkan org lain...salah najib la, salah umno la, salah anwar la....semua nak salahkan org lain..


pertama kesalahan tu tak payah nak dicari... ia ditimbulkan sendiri.. seperti contoh mengangu gugat sistem pendidikan malaysia dengan pelbagai bagai xperimen. ianya SALAH!! Dan kesalahn ini muncul tanpa perlu dicari k...

keduanya Aku rasa mencari salah dan menegah kesalahan itu sesuatu yang berbeza

jadi pernyataan 'jangan cari salah orang' tu perlu kena pada konteksnya ye...

Tanpa Nama berkata...

ok aku bagi contoh yang senang lah..

ko ada masalah selsema jumpa doktor ...doktor bagi ubat, ko makan, lepas tu ko kena cirit birit yang melampau..ko cari tak apa masalahnya?...bila ko jumpa jawapanya rupa rupanya doktor salah bagi ubat ...ubat gegat la kira contoh... ko salahkan doktor tu tak? ke ko redha jer...tak suka salahkan orang lain la katakan.


contoh yang cari salah tu plak macam ni..

dua orang budak sekolah ditahan diperhimpunan...yang sorang tu ditahan kerana tak pakai stokin kat sekolah...Itu Salah!!

yang sorang lagi semua lengkap...guru displin bengkek...dia suruh budak tu bukak seluar...budak tu tanya kenapa lak...dia cakap nak cek sama ada budak sekolah tu pakai seluar dalam atau tidak... tu baru lah cari salah!

contoh jer...

ahmad berkata...

nak cari salah untuk tujuan mencari punca tu memang la perlu....tapi klau asyik cari salah, sampai kiamat pun xde apa2....

Zinedine Zaiddin berkata...

Dosa dia yang dah lepas jangan la cerita balik mantot..hehe

Dalam hal ni, dia betul, dan engko pun betul Mantot.

Kenyataan dia betul. Kerajaan Selangor kena selesaikan masalah air. Sebab masalah ketiadaan air dh mula terasa.

Engko pun betul. Masalah air sebab tak hujan dah dekat dua minggu. Kalau pun hujan, rintik2 aje. Lagipun semalam TS Khalid ada bagitahu, kemarau ni sementara aje. Sebab kerajaan dapat maklumat dr jabatan meteorologi, hujan lebat akan melanda untuk sepanjang bulan Mac.

Mudah cerita, dua2 betul lah. Tak payah nak marah sangat. Nak pertikai dia keluar kenyataan macam ada political motive, boleh jadi juga. Atau mungkin dia betul2 concern, sebab dia pun affected dengan masalah air...boleh jadi juga.

Tanpa Nama berkata...

yaa bagus mantot... sebarkanlah lagi aib2 orang. bagus bagus aku suka. buka lagi kain orang. jaga lagi tepi kain orang. bagus... akhlak jenis inilah yg orang melayu perlukan.

Tanpa Nama berkata...

aku tak nak cerita pasal air...sebab skrg kemarau...n kedah jg alamai mslh sama..ape dia buat?


yg aku nak tekankan..gmbr no 2 tu..
ngko ngaji..tapi ko tak tutup aurat..mcm mn tu..?

baju jarang..tudung nmpak telinga..

azmie berkata...

apa yg ko mngarut ni mantot, puteri umnu tak wujud lg thn 90an, mcmn dia nak heboh pasal air kat hostel ko tu

Fazil Hamid berkata...

rasanya banyak tempat di Malaysia sedang hadapi krisis air...pg td pon dgr seremban 7ribu orang terganggu bekalan air...

Tanpa Nama berkata...

masalah nye dia xleh pikir ke pasal ape xde air,klu minyak naik nape x salahkan PM pulak.

Tanpa Nama berkata...

air kat empangan langat tu dah kering sangat. hari ni pun kat opis adaka sembahyang hajat..agar di kurniakan hujan yg lebat..supaya boleh penuhkan balik air kt empangan tuh..

Tanpa Nama berkata...

modus operandi -
1.bila sesuatu masalah dtg dia kata pr buat x tahu-(terus berdentum2 tiap2 malam berita yang sama keluar kat tv3)
2.bila pr cuba selesaikan, macam dia pulak cuba halang lengah2kan- buruk2kan,
3. bila dah berjaya selesaikan senyap je berita tu terus hilang dari tv3..seolah2 mcam x de apa berlaku..

Tanpa Nama berkata...

modus operandi -
1.bila sesuatu masalah dtg dia kata pr buat x tahu-(terus berdentum2 tiap2 malam berita yang sama keluar kat tv3)
2.bila pr cuba selesaikan, macam dia pulak cuba halang lengah2kan- buruk2kan,
3. bila dah berjaya selesaikan senyap je berita tu terus hilang dari tv3..seolah2 mcam x de apa berlaku..

Tanpa Nama berkata...

contoh macam isu syabas..isu sampah berterabur tepi jalan isu longkang sumbat..isu banjir..apa negeri lain xde masalah camni ke..? bulan 12 banjir teruk kat semua negeri tapi berita dia focus kat negeri pr je bantuan kerajaan negeri pembangkang yang slow..yang lemau..keadaan mangsa daif la..bla bla..

Tanpa Nama berkata...

kalau kelantan tu x abis2 dia tibai isu kemiskinan..padahal kat kl berlambak homeless..jobless,,apa pasal x nak keluar ranking sebenar negeri mana paling miskin dan jauh ketinggalan pendidikan rakyatnya kat m'sia ni..bukan sabah -sarawak ke..sabah sarawak bawah pr ke?

Tanpa Nama berkata...

Malaysia ni mcm2 masalah sampai kita tak tau punca nak selesai dari mana.

Bila direnung kembali, Allah tu nak bagi kita kembali kat Dia.

Selalu.

Dia tarikla nikmat negeri kaya. Hujan je. Dah kecoh seluruh alam.

"Air di empangan surut hingga tahap bahaya"
"Pembenihan awan tak boleh dilakukan sebab tiada awan yang sesuai".

Dalam sujud tu kita doala masing2. Buat solat minta hujan lebih bagus.

Hujan turun pun nak bagi kat tumbuhan ngn haiwan je agaknya. Manusia2 yang rakus ni tumpang je.

Tanpa Nama berkata...

Aku salah sorang penduduk di DUN Dengkil yg terjejas dgn mslh air. Dh masuk hari ke-17. Air tasik, air lombong smua ktorg guna utk survive. Yg sedihnya, isu PRK lebih penting drpd penderitaan rakyat

Abg Jamil berkata...

BN dah giler...