September 28, 2012

Awkward Agama : Kau Islam A atau Kau Islam B?

 

NikAzizTheBest
 "Alhamdulillah..ni lah contoh orang terpilih.." 

 UMNOBahagian
"...keh keh..konfem Nik Aziz kata masuk syurga.." 

AzharIdrusFanNumberOne
"Syukur!Aku harap aku pun jadi seperti dia.."

IdaRohayaMajid
"Masya Allah...bukti kebesaran Allah bersama orang yang benar.."

Belia4BKampung
"Nanti kalau DAP pegang Malaysia..kat mana kau nak tanam orang2 macam ni kalau semua tanah dah kena ambik dengan Cina?"




NikAzizTheBest
"Kerja tiap2 hari fitnah, bagus la jugak Tuhan bagi keampunan.."

 UMNOBahagian
"Tuhan berada bersama mereka yang benar.." 

AzharIdrusFanNumberOne
"Dia mati ni mesti kenduri grand sebab Datuk sponsor."

IdaRohayaMajid
"Masya Allah...bukti kebesaran Allah. Moga dia diampunkan segala dosa dia..."

Belia4BKampung
"Takbir! Orang-orang yang terpilih macam dia ni tak ramai. Aku kenal dia ni..semayang tak tinggal...dahi ada tanda hitam...orang kampung kata rajin beramal. Pernah terserempak sekali dengan arwah...muka berseri-seri, senyum aje. Tak sangka dah tak ada. Tak apa bro...perjuangan kita membela bangsa dan negara belum selesai. Hidup Melayu! Takkan Melayu hilang di dunia!"


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terbaik...
Politik Malaysia hari nie xdek penghabisan.
Saling jatuh menjatuhkan tanpa endah kebajikan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

aku dah paham..

yang aku tak paham nape melayu kelakar sgt haa?

gambar bangunan runtuh kata panggung wayang runtuh.

suka sgt tengok org mati

Tanpa Nama berkata...

KALAU AKU ORANG UMNO..AKU KATA UMNO BETUL DAN PEJUANG..KALAU AKU ORANG PAS..AKU KATA PAS MEMPERJUANGKAN ISLAM KAT MALAYSIA NI..TAPI KALAU KAU BERAGAMA KAU BOLEH BEZAKAN MANA SATU YANG BENAR ATAU SALAH...

Prince of Noob berkata...

benda macam ni kadang2 ibarat meludah ke langit... sorang kutuk pihak lawan itu ini, tapi mereka tak sedar mereka sendiri pun 2x5... kesian betul org yg taksub sangat dgn politik ni

plain83 berkata...

COMMON Malaysian political scenario yg mmg KOMAN...Islam bila dipolitikkan jd cmni laaa...

Tanpa Nama berkata...

Ida Rohaya Majid...? mende tu...?

azhar berkata...

Islam bila dipolitikkan? Sy x paham. Nabi dulu ketua negara, hakim, tentera, etc semua itu mlibatkan politik, kan?
Klu separate agama dari kehidupan, jadik fahaman sekularisma. Macam mana plak dgn "Islam is the way of life?" or kne modify "Islam is the way of life, provided no politics at it?"
Tak betul la sy rase. Klu salah, btulkan ye heee

Tanpa Nama berkata...

Hahaha...
Jawapan dari aku...
gmbr 1: semoga dia tergolong dalam orang yg beriman.
gmbr 2: semoga dia tergolong dalam orang yg beriman.

plain83 berkata...

azhar, you don't get my point..agaknya ko juga tergolong dlm golongan yg susah paham akan sarcasm kot? dipolitikkan = dijadikan mainan politik, bukan dijadikan asas/guide utk berpolitik scr berhemah dan aman mcm apa yg nabi muhammad s.a.w buat dulu...nabi lain citer, manusia melayu marhaen lain citer...

azhar berkata...

Payah jugak klu nabi lain citer, manusia melayu marhaen lain citer..takutnya jadik makin menjauh. Kalau buleh nk closing the gap, sementelah smakin pengakhiran nih.
Tp sy stuju lah mane2 yg bniat nk jadikan Islam mainan politik tanpa bniat mengambil Islam seluruhnya mmg x patut lah. :-)

nurulachal mamat berkata...

sy rs sy paham.. lau dok puak yg ni.. gi nie pknya.. klu or berilmu pndg tak kira sokong mana... nilai hamba disisi Allah pd amalan kita.. sy suka pas.. tp tak suka semua penyokong pas n umno yg bg komen xpkai akal n iman main taram ikut suka.. msg2 kena tgk blk kata2 imam ghazali slh satunya.. bila kita tgk org jahil.. ingat yg jahil x smpai mati dia jahil sama dgn yg kafir.. sbb kuasa hidayah ti Allah je yg tahu.. berbaik sangka..