Mac 03, 2008

Islam Hadhari Islam Neraka


Orang banyak cakap,politik adalah pilihan kita.Kalau kita sokong satu parti tu,itu sebab kita setuju apa yang dia nak buat dan boleh buat.Tapi,kalau parti yang kita sokong tu membelakangi agama kita,macam mana pulak tu?

Pak Lah adalah seorang anak ulamak.Sepatutnya sebagai anak kepada ulamak,dia akan ikut jugak contoh perangai bapak dia.A self confessed creator of a more neutral Islam,Imam Besar Islam Hadhari.

Kita boleh pisahkan politik dengan agama tapi kalau perangai seorang pemimpin negara yang agama rasminya agama Islam,kita kena masukkan pengaruh agama tu balik dalam politik.Kalau pemimpin kita nama aja pemimpin negara Islam tapi perangainya tak serupa Islam,buat apa?



Aku sendiri tak pernah peluk pinggang perempuan macam tu tapi Pak Lah,orang Islam yang patut jadi contoh dah buat.Jadi kenapa aku nak ikut dia?

Dia bukan pemimpin Islam yang boleh jadi contoh sebab dalam Al-QUran sendiri dah bagitau macam mane nak pilih pemimpin dan kesimpulannya perwatakan Pak Lah ni menunjukkan dia seorang pemimpin yang Allah SWT tak suruh kita pilih.

Dia bukan pemimpin Islam,dia agama aje Islam.Kalau kita pilih dia maknanya kita dah lawan perintah Tuhan,kan?Nak masuk neraka?


Sedap sangat ke peluk Michelle Yeoh tu,Pak Lah?Jeanne tak cukup ke?Gatal sangat peluk je la anak menantu tu,at least tak berdosa kan.

Tiada ulasan: