September 06, 2012

Kau Tidak Akan Peroleh Cinta Sejati Ketika Masih Teruna dan Dara

Bila jalan2 dekat public dan tengok orang ramai, kadang2 akan ternampaklah couple yang sedang hangat bercinta.Macam hari tu, aku tengah beratur beli makanan, depan aku ada satu couple Melayu tengah beratur. Nak ambik order punyala lama sebab boifren kena pujuk suruh awek decide nak makan apa.

Sambil2 diorang bermanja-manja ambik order (dengan aku belakang diorang tengah mendidih) ada satu moment di mana couple tadi...

...bertentang mata sambil tenung satu sama lain dalam 5 saat.

Aku fikir, mesti awek tu rasa apa yang dia tengah buat tu sangat romantik gila babi punyalah. "Oh, romantik betul boifren aku ni..kacaknya..tajamnya renungan mata dia.."

Mungkin minah tu tak tau kot, dalam agama dia iaitu agama Islam...merenung mata bukan mahram lebih dari 3 saat adalah satu perbuatan yang sangat ditegah kerana setiap renungan mata tu akan jatuh ke dalam diri,mengakibatkan;

1. hati berkocak
2. nafsu bergelora
3. syaitan tertawa suka

Tapi...aku boleh agak la apa yang boifren dia fikirkan bila dia merenung mata awek dia tu.

"Sayangnya aku dengan dia ni...macam mana nak ajak ringan2?"

"Cantiknya dia ni...ooh..seksi!mesti try!"

".....Boobiiiessss!"

Kalau dia macam aku, benda yang dia fikir adalah "AKU NAK RINGAN-RINGAN TAPI AKU RASA BERSALAH!PERLU KE AKU CARIK AWEK LAGI SORANG YANG BOLEH RINGAN-RINGAN SEMENTARA AKU NAK KUMPUL DUIT NAK KAWIN DENGAN DIA?"

Dan aku pasti, minah tu fikir itu adalah cinta sejati yang terpancar dari mata lelaki tu. Padahal,itu semua bohong semata-mata.

Tidak ada cinta sejati pada pasangan yang belum berkahwin. Orang gila aje yang mengaku cinta dia sejati dengan boifren atau gelfren dia. Sejati pada dia,mungkin la..tapi sejati ke pada Dia?

Jadi,apa itu cinta sejati?

Cinta sejati adalah apabila kau dah kahwin, kau keluar "dating" 2 orang tapi kau bertekak sebab bila isteri tanya cantik ke tidak, kau jawab macam tak ikhlas,membuatkan isteri mengamuk. Jadi kau boring, kau belah gi tengok hardware sampai kau tak jumpa isteri kau...

Beberapa jam kemudian, kau call isteri kau tanya dia kat mana. Berjumpa balik, tolong angkatkan barang2. Kemudian balik sama-sama.

Itu cinta sejati. Mana main pandang2 memandang masa beratur tengah beli makanan. Noobies percintaan aje yang suka pandang memandang sambil tersenyum simpul.

23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betul3 hehe

enon berkata...

cinta sejati adalah bila si isteri asik membebel kat si suami yg tak lekat kat rumah dan si suami akan buat tak tahu malah mengajuk2 muka singa si isteri sedang membebel.

Nerzhul berkata...

tu pengalaman sendiri ke? hihiih

Cik Siti Fairuz berkata...

Cinta sejati tu susah nk explain.. Tp bila da rasa ko akan faham. Bkn hubungan fizikal semata.

Syuhada berkata...

"Tidak ada cinta sejati pada pasangan yang belum berkahwin. Orang gila aje yang mengaku cinta dia sejati dengan boifren atau gelfren dia. Sejati pada dia,mungkin la..tapi sejati ke pada Dia?"

Very. well. said.

Tanpa Nama berkata...

Yg mantot ckp pas keluar hardware crk blk pasangan tu, bkn cinta sejati...itu;
Kau da takde pilihan.itu je bini yg ada..nk taknak kena gak crk ajak blk rumah... Nk mampos tinggal bini kt luar..kuikuikui

Tanpa Nama berkata...

cinta sejati adalah apabila bini ko ajak ko soping barang dapur dan mengambil masa selama 10mins nk decide nk beli spaghetti brand apa and bila nk masak smbil ko buat muka xpuas hati..pastu ko plak balas dendam ajak bini g section electronic tnye bini brg2 yg dier xtau pon ape kebendenye..hahahhaha..

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...sengal..
ada lagi ke zaman tenung2 mata nie?
nthlah...bagi saya geli jer buat macam tue...drama giler...

plain83 berkata...

aku pon boleh mendidih n meluat ngan 'kapel' cipan gedik cmtu, x sedar tgh beratur bleh lg dok terhegeh2 bercengkerama...haishhh

Prince of Noob berkata...

dalam perhubungan antara manusia tiada cinta sejati... cinta sejati hanya antara manusia dan tuhan. selalunya org perempuan yg terlalu ingin bertemu dgn cinta sejati padahal cinta sejati tu tak wujud dlm diri lelaki. sbb tu biasanya kalau sayang mana pun kat laki bini, lepas salah sorang mati mesti akan kawin lagi. cinta antara manusia hanyalah mutual understanding dan disulami dgn tanggungjawab, itu sahaja. so wake up dan kembali ke alam realiti.

Tanpa Nama berkata...

x romantik langsung si noob ni

Irfa berkata...

aku tumpang gelak je ;)
hahahhahaha 600kali

just azura! berkata...

weh aku tak macam tu poooon!!!

Tanpa Nama berkata...

Noob tu apa tau? Dia kan couple ngan tenuk... Sian...

Mohammad Syukri Badaruddin berkata...

Bro, aku ada kes sama mcm lu jugak dekat KL centre. Masa tu aku balik dr LCCT. Ma'aih punya la lapar sbb dlm flight makanan mahal. masa aku nak beli makanan kat McD, depan aq ada negro kapel ngan melayu. mula2 aq terasa lawak la... last2 perangai kononnya romantik menukarkan marah aku jadi meluat. aku rasa nak pijak mamat negro n tempeleng minah tu. apakan daya saiz badan negro 3x badan aku kot.

Tanpa Nama berkata...

Cinta sejati tercetus pabila pasang sama2 nyayi lagu sejati(wings)hehehe.. tp btul la, stp ex-awek aku dlu smua aku terpikir nak ruang & pluang nak ringan2... nasib baik iman awek2 aku dlu tebal, kalu rasa la berat2 kat akhirat nnt......fz

hime s berkata...

Yakin diorg lom kawen?

Prince of Noob berkata...

anon romantika di tampoi detected

Tanpa Nama berkata...

NOOB,
musti pernah frust te tonggeng kn? selalu org kutuk mcm nk gila kau kool aje. sebut bab romantik, panaz bontot lak.
dulu kapel ngn tenuk, sedih sampai skrg...

Tanpa Nama berkata...

Noob tu bengong

Tanpa Nama berkata...

Noob tu bengong

Tanpa Nama berkata...

cinta sejati adalah bila laki tu sanggup bgn mlm2 tlg basuh berak baby masa bini tertidur keletihan dlm pantang..

Andi berkata...

Erk, aku setuju sangat ngan entry ni except part erti cinta sejati (last paragraph tu). Haha..

Aku ni dah kahwin & now expecting a baby next month. Tapi still bila jalan pegang tangan wife, bila cross jalan pimpin dia, everyday pun akan express sayang & rindu, even aku x dapat imagine to survive a single second andai dia pergi dulu..

I think the meaning of cinta sejati tu kena rephrase lah, hehehe..