November 13, 2015

Kenapa DAP Merbahaya Untuk Kau Sokong, Orang Melayu Islam

1. Kita ada surat ni.Nampak macam tipu.


2. Kita boleh baca apa Lim Guan Eng kata mengenai prinsip negara Islam PAS kononnya nak backup diri dia.

Press Statement By DAP Secretary-General And MP For Bagan Lim Guan Eng In Kuala Lumpur On 27.4.2014.

DAP is surprised by PAS President Datuk Seri Abdul Hadi Awang’s claim that the PR Leadership Council had agreed to PAS’ intention to implement the hudud law in Kelantan. If Abdul Hadi was correctly quoted, then he is wrong and should show proof to back his claim because DAP had never agreed to the implementation of hudud by PAS on Muslims in Kelantan before or after PR was established in 2008.

This is the first time that I have heard that DAP has agreed to PAS implementation of the hudud law on Muslims in Kelantan. DAP top leadership whether Lim Kit Siang or the late Karpal would never have agreed because it is unconstitutional. Abdul Hadi has made an unfortunate mistake and wrong statement. DAP hopes that Abdul Hadi can show proof and if he fails to do so, then a correction should be issued.

Pakatan Rakyat comprising PAS, DAP and PKR operates by consensus from all 3 parties. If any one party disagrees, then it is not PR policy. PAS intention to implement the hudud is PAS policy and not PR’s policy, because DAP is consistent in opposing the implementation of the hudud law.

Clearly in failing to secure PR support for implementing the hudud law, PAS is now turning to UMNO. Despite UMNO’s opposition to the hudud law from former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad until Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak in 2011, PAS is willing to trust that UMNO is not playing politics to recapture Kelantan. (Link)

3. Jika kau meragui kesahihan surat dalam gambar pertama tu, sebab nampak main2, tak apa. Yang penting kau kena tengok video ni. Kau akan sedar, surat tu sebenarnya adalah teks yang sama yang disebutkan dalam video ni dan lihat siapa yang tolong teman pembacanya?


Lim Guan Eng.

DAP adalah penipu besar dan kini sudah jelas, kenapa PAS keluar dari Pakatan. Yang seronoknya, boleh pulak DAP cuba menyalahkan pihak lain dalam bab hudud ni.

F U DAP.
Gembira aku Pakatan Rakyat berkubur.


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Blog kau kena hack ke? Hehehe

Tanpa Nama berkata...

ko tertinggal kapal terbang ke tot?
ke kapal terbang ko kena hijack? sampai terlepas berita yang lepas...

Asdfghjkl berkata...

Dua tiga kali aku check adakah aku baca blog yg betul?

Tanpa Nama berkata...

sokong dap lebih baik dari sokong umno atau pas atau pkr yang majoriti melayu ......APA DAP BOLEH BUAT UNTUK HALANG ISLAM..??? depa hanya boleh cakap je .... mengapa melayu Islam takut dengan cakap-cakap.... tak boleh ke melayu dengar dengan telinga kanan dan biarkan keluar ikut telinga kiri...??? .....sokong melayu Islam lebih bahaya ...tenguk apa yang berlaku....nak buat hudud, melayu Islam sendiri yang tak sokong ....ada banyak duit zakat diuruskan oleh orang melayu Islam, tak tahu kemana perginya duit zakat tersebut....ada tabung anak yatim dalam YAPIEM, menteri melayu Islam sendiri pergi guna duit anak yatim untuk melancung satu keluar ke laur negara....melayu Islam sendiri yang jadi pengurus letak gaji sendiri berpuluh-puluh ribu sebulan kongsi anak beranak pula tu.... kerajaan diurus oleh melayu Islam, curi pula duit kerajaan untuk kepenting peribadi dan parti politiknya..... itu belum lagi berbagai cara digunakan untuk menipu duit kerajaan oleh melayu Islam .....APA SEMUA INI...??? SENDIRI BUAT MUNGKAR MACAM MANA TUDUH ORANG LAIN...???????? MACAM MANA NAK SOKONG MELAYU ISLAM NI LAGI ....??? KALAU KITA SOKONG KITA SENDIRI MEMASUKKAN DIRI KITA KE DALAM NERAKA JAHANAM KERANA BERSUBAHAT.......!!!!!! FIKIRKANLAH....

Tanpa Nama berkata...

Orang b*** je yang sukakan DAP. Orang Islam tak perlu sokong Dap kerana telah terbukti Dap yang tolak Islam bermula dari Sabah n Sarawak lagi. Penolakkan ini nampak mentah kerana dap ada stand yang kuat di sana. Dap stand di situ bersama puak yang sealiran agama dengan mereka. Ini jelas. Tak payah ulas panjang-panjang. Kes Bagan Nakhoda Omar pun jelas. Yang puak Melayu gemg satu lagi konon mesra Dap adalah yang terlupa.Usah cakap banyaklah dalam 50 tahun lagi kalau kau hidup lihatlah apa akan jadi. Islam memimpin bukan dipimnpin. Yang makan duit rakyat wajar wajib dihukum.Bukan masalah tertinggal bas atau sebagainya. Peringatan perlu diulang secara berkala untuk sedarkan orang yang tidak sedar supaya sedar seperti Melayu-melayu yang semakin ketinggalan dibumi sendiri.Selang beberapa tahun tahap orang melayu semakin menurun dan berpecah-belah. Yang masuk geng kristian pun melambak ( kata majalah dan akhbar).

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan teknokorat idea cetusan hadi awang pun DAP tak sokong, apatah lagi umuno,........bengong punya melayu! Selamatkan hutan kelantan dulu dah, baru cakap hudud. Kalau hudud atau tak, amno balun semacam juga! Hudud tak jamin mat hadi masuk syorga dah!

Tanpa Nama berkata...

Aku belek surat tu... tak ada masalah pas boleh perjuangkan Islam, dan dap boleh menolaknya sebab unconstitutional.... betullah surat tu.

Cuma kes sebenar, dap putus hubungan dgn HADI sebab batang tubuh ni ponteng mesyuarat sekian lama, bila dihantar wakil pas ke mesyuarat dan keputusan bersama diambil... HADI yang kaki ponteng ni suka2 menolak keputusan bersama tu tanpa merujuk kepada AJK PAS PUSAT.... jadi betullah tindakan dap memutuskan hubungan dengan HADI dan bukan dengan PAS.... cuma masalahnya kaki backup ni lebih2 pertahankan HADI sedangkan dia membuat kesalahan kerana tidak hadir mesyuarat.... tu yang dikatakan ASSABIYAH... bertolong2an dalam mempertahankan kemungkaran yang berlaku. ITU ISU SEBENAR IAITU HADI PONTENG MESYUARAT DAN MENGGUNAKAN KUASA PRESIDEN MELAMPAUI HAD KUASA YANG DIBENARKAN MENGAMBIL MEPUTUSAN SENDIRI TANPA MERUJUK KEPADA JAWATANKUASA PAS PUSAT. Surat tu tak ada apa2 pun.

Suatu Perjalanan Yang Jauh berkata...

Selama 58 tahun, tolonglah jadikan Islam itu Ad Deen. Bukan sebagai hanya agama rasmi Persekutuan. Selama 12 PRU, memiliki majoriti 2/3 Parlimen. Di manakah kejujuran jika benar hendak menjadi Islam itu di tempat yang tertinggi di dalam Perlembagaan Persekutuan berasaskan Al Qur'an dan As Sunnah.

Suatu Perjalanan Yang Jauh berkata...

Selama 58 tahun, tolonglah jadikan Islam itu Ad Deen. Bukan sebagai hanya agama rasmi Persekutuan. Selama 12 PRU, memiliki majoriti 2/3 Parlimen. Di manakah kejujuran jika benar hendak menjadi Islam itu di tempat yang tertinggi di dalam Perlembagaan Persekutuan berasaskan Al Qur'an dan As Sunnah.

syuk berkata...

Kena buat banyak homework skit ni....tertinggal keretapi

syuk berkata...

Kena buat banyak homework skit ni....tertinggal keretapi

aku berkata...

Tot...Ah Eng bkn Islam la Tot. Hg ni pening ketum ka? Memangla dia tolak Hudud Tot wei. Hadi syok sendiri bila nak bentang Hudud di Parlimen. Cari statement Nazri Aziz bab Hadi nak bentang Hudud di Parlimen. Aku rasa elok kalau hang jangan tulis bab politiklah Tot. Hang tulis bab camna nak kurangkan ketagihan kaum ibu terhadap drama melayu/rancangan lawak tak abis2 kt tv tu lg baguih.