Jun 26, 2007

Review Filem - Cinta


Aku jatuh cinta dengan filem ni.satu hari tu,tghari..aku jalan2 dkt jaya jusco seri kembangan,
diorang tgh promote filem ni,jd aku pun layan la sket.waktu tu tgh pasang scene Taufik dgn Arianna (Pierre Andre dan Sharifah Amani)

dr satu scene yg aku tgk tu,aku tergamam kejap.sebuah filem melayu yg mampu bermain dgn emosi penonton?tak logik.btol ke filem melayu ni?aku tanye kat salesgirl tu,ade tak dvd die.die kate takde,mase tu dvd tak keluar lg,cume ade vcd je.frust gak time tu.takpe,aku terus nekad akan carik DVD die sampai dapat.

berbulan-bulan merayau mencari DVD filem Cinta.tanye kedai,semua ckp abis stok.sampai la minggu lepas,aku pegi low yat,itupun pegi sbb aku diarahkan ke area situ.ade exhibition.aku round2 carik dvd "original" dkt sane,mane tau dah ade yg jual balik.takde langsung.sampai la aku kat satu kedai tgk ade display cite ni.tanye dvd die,takde jugak.beli je la vcd.rm14.90 original.

berbaloi?

nak hepi?filem ni akan buat anda hepi.anda akan hepi dengar soundtrack die.
hepi tgk Pakcik Elyas dgn Kak Rubiah bercinta.hepi tgk Kakak sayang adik.Bapak sayang anak.
Member sayang member.Cucu sayang Atok.

Kepada yg tgh bercinta,baru nak bercinta,baru putus cinta atau cinta bertepuk sebelah tangan,tgk la cerite ni.sbb cerita ni akan buat anda jd optimis nak bercinta dan yakin nak teruskan hidup anda tanpa cinta.

Ade 5 side story dlm ni.cerite paling lemah,cerita Fasha Sandha dgn Eidzlan Yusof.lain2 cerite semuanya best.Paling best?Rahim Razali berlakon sebagai Cikgu Elyas.Berapa liter air mata aku mencurah2?Tah.Banyak gak la.Mmg terharu tgk Rahim Razali dgn couple die,Fatimah Abu Bakar dalam ni.Seronok tgk Que Haidar dgn Nanu Baharuddin jd adik dan kakak.Amani ngan Pierre Andre?Walaupun kalo nak pikirkan logik kenapa pencegah maksiat tak pernah rush rumah die dan cerite die ade sket2 elemen "KL Menjerit",tp scene2 die mmg

Rashidi Dead Mushroom dgn Rita Rudaini punye cerita nampak ade sket rushing.Nasib baik ending cerita diorang ni buat semua bende yg jd tu berbaloi.

Cerita Fasha dgn Eidzlan?Errr..tipikal cerita cinta.Aku ade sedikit tak berpuas hati sbb pengarah masukkan elemen2 org putih dlm ending cerita diorang ni.Kite melayu maa!Bermula dgn agak sweet (aku tak percaye aku gunakan ayat tu) camna seorang gadis kedai buku boleh dicintai seorang lelaki yang terkenal,cerita die makin lama makin kurang sweet sbb last2 die jd tipikal cerita melayu yg tercampur aksi org putih.

Memang ada sket diorang tiru cerite "Love Actually" tp bukan dr segi penceritaan ataupun storyline,tapi terus RIP OFF dan adjust scene paling romantik dalam Love Actually.Scene mane?Ingat tak mcm mane mamat yg minat dekat Kiera Knightley tp takleh nak approach sbb member baik die dah suke dulu dan dapat.Lepas tu sblm die mengundur diri,dia gunakan cue card utk luahkan perasaan die.Carikla sendiri scene mana dalam Cinta ni yg aku maksudkan.

Beli dvd Cinta pastu beli dvd Love Actually.Ajak awek atau boifren anda tgk same2.Lepas tu mesti rase kehangatan cinta membara2.Tapi biarlah cinta anda semua sesuci cinta Kak Rubiah dekat Cikgu Elyas.bukan nak berpegangan tangan dan peluk2 je.
Rating - 9/10

Tiada ulasan: