Cerita ringkas ini datangnya daripada saudara Awang mengenai kawannya yang kurang berpuas hati dengan Air Asia akibat terpaksa membiarkan anaknya yang berumur 2 tahun menaiki kapal terbang sendirian,hehehe
Salam Mantot,
Aku kenalkan diri sebagai Awang. ni nak cerita skit pasal Air Asia ni. ada banyak cerita tapi aku lebih suka amik cerita ni sebab Air Asia skrg ni dah pandai main magic dah.
Ceritanya gini, Last sunday 16 Nov aku gi hantar kawan aku yang nak ke KL. nak dijadikan cerita...dah lepas elok2 tunggu punya lama dalam 'Q'...bila sampai turn kawan aku ni...mamat jaga kaunter tu bagitau member aku yang nama dia tak maujud pun dalam system dia. Kawan aku pun siap tunjuk lagi itinery yang dia bawak tapi Air Asia tu tetap berkeras bagitau nama dia takde dalam system.
Mungkin sesetengah orang akan cakap aku sesaje nak besarkan isu ni tapi...yang peliknya...walaupun nama member aku tu xde..tapi nama anak dia ada plak dalam system. Haaa? camne tuh? Masa beli tiket tu, member aku beli dua tiket....1 utk dia and 1 lagi utk anak dia yang umo 2 tahun. Hmmm...ada komen?
Alih2...kawan aku pun dah malas nak argue lebih2...dia pun beli tiket baru. Harga? toksah cerita laaa...melambung2 tingginya. Mungkinkah ini jugak satu cara Air Asia nak pekenakan customer? Wallahua'lam...moh kita pikir ramai2...Salam.
Komen - Ada sesiapa lagi yang pernah kena camni?Aku tak pernah naik Air Asia.Kakak aku kata naik tak sedap,bising dengan bunyi-bunyian dan rasa macam naik bas sekolah,datang dan pergi ikut suka.
ni namanya kes overbooking.dia biar orang beli tiket melebihi kapasiti pesawat.so ada la random orang yg akan di tendang nama dari sistem.kalau keluarga,dorg lagi suka,sure2 keluarga nak bersama.so semua kena tukar tiket.beli baru
BalasPadamnak untung lebih.taktik air asia
barua kerajaan