Februari 13, 2013

Surat Terbuka Kepada Cik Shila Amzah

Ke hadapan Shila Amzah,

Assalamualaikum,

Pertama sekali maafkanlah saya jika saya membahasakan diri saya dan anda "aku kau" dan bukan seperti majoriti artis yang menggelarkan diri mereka dengan nama sendiri setiap kali mereka bercakap. Itu adalah antara benda paling tak senonoh yang saya selalu nampak dalam TV. Lagilah menggelikan bila tengok artis lelaki buat macam tu.

Contohnya ; "Ahmad rasa tidak ada apa salahnya berpegangan dan berpelukan dengan wanita kerana Ahmad memang nak mengahwini teman wanita Ahmad," kata Ahmad".

GELI BAI!

Saya bukanlah peminat anda dan saya tak tau pun satu lagu anda. Last sekali lagu Melayu yang saya betul2 minat adalah lagu Aizat yang bertajuk "Sungai Lui." Tapi bagaimanapun semenjak beberapa minggu ni sebab bila saya ke mana2, bukak TV, bukak paper, bukak blog gosip murahan, balik-balik muka Cik Shila, saya rasa saya patut menulis surat ini.

Saya tak tau kenapa pertelingkahan keluarga perlu diperbesarkan sampai macam gitu sekali.

Apa-apa hal sekalipun, apa yang Cik Shila perlu lakukan bukanlah dengan memberikan peluru kepada media-media murahan yang dahagakan gosip2 bodoh dan sekadar nak create publisiti. Ini bukan hal main-main, ini hal antara seorang bapak dengan anak perempuan. Bukan anak lelaki, anak perempuan. Selagi seorang anak perempuan belum bersuami, selagi itu bapak dia adalah segala-galanya untuk dia.

So mintak tolong, jangan lah disumbatkan cerita2 kepada media2 yang saban hari kerja diorang jaja hal dalam kain orang lain. Stop the bullshit dan jangan malukan lagi bapak anda sendiri.

Tak kiralah anda tergila-gilakan sangat lelaki tu yang saya akui kacak dan jauh lebih kurus berbanding saya, tapi jika masyarakat tahu yang anda sedang bergaduh dengan bapak sebab seorang lelaki...malu bai. Memalukan family dan memalukan diri sendiri. Apa kejadahnya letak video menyanyi sambil menangis-nangis? Nak pohon keampunan bapak? Atau sekadar nak melepaskan perasaan?

Kan kita boleh uploadkan dan jadikan dia private? Kemudian bagi la link dekat bapak.

Kalau sedih sekalipun, tak perlu tunjuk pada masyarakat anda sedih. Kenapa perlu hebahkan pada semua orang anda sedang memohon keampunan dengan bapak? Gi jumpa dia cakap elok-elok, salam cium tangan. Tak perlu panggil wartawan tak perlu panggil blogger blog gosip murahan. Tak perlu nak dihebahkan satu dunia yang anda kecik hati dengan orang itu, orang ini. Khasnya dalam Youtube. WTF?


Itu hanya membuatkan artis ni jadi cheap dan saban hari, aku akan makin muntah dengan industri hiburan Malaysia ni...dah la filem balik2 dah berapa tahun filem sama aje. Gangster, Hantu, Gangster, Hantu. Lagu pun mesti nak ada rap selang seli dengan chorus yang biasa2.

Rindu mak bapak, kenapa menyorok? Balik la. Selagi Cik Shila belum kahwin, selagi tu tempat Cik Shila adalah dengan diorang. Balik mintak maaf dengan mak bapak dan stop semua publisiti karut yang menjahamkan masyarakat kita ni. Orang bangsa lain tengok "orang Melayu...hak eleh...bapak apa ni, cipta lagu puji PM hebat tapi anak sendiri pun tak mampu nak jaga?"

Pasti akan ada orang yang berfikir sedemikian sebab makin lama benda ni berlarutan akan makin banyaklah kemaluan yang akan terpalit pada mak bapak Cik Shila. Aku layan lagu ND Lala masa kecik jadi aku kesian jugak la tengok dia kena camni.

The first step for recovery adalah balik dan mintak maaf dengan bapak. Sebab dia ada suara untuk pantau hidup anak perempuan dia. Langkah kedua adalah dengan berhenti panggil boifren dengan panggilan "Abang," sebab seorang boifren tak layak nak dipanggil macam tu.

Busuk bai anak gadis panggil boifren macam tu. Mana2 awek yang aku kenal panggil boifren dia "hubby" atau "abang",automatically aku copkan dia "gedik tak kena tempat." Sebab apa? Sebab dia hanyalah sekadar boifren dan dalam agama, tidak wujud istilah boifren atau gelfren ni.

Cik Shila, boifren tidak layak dan tidak ada suara dalam menentukan hidup seseorang perempuan.

Kepada gadis di luar sana, jangan jadikan boifren sebagai fokus hala tuju hidup anda. TAK BERBALOI. Selagi dia bukan tunang, bukan suami, jangan jadikan boifren sebagai satu faktor yang bakal menentukan masa depan anda.

Apatah lagi sampai bertelagah dengan bapak semata-mata sebab seorang lelaki.

Nak tau lelaki itu serius atau tidak....sebelum buat apa2 decision yang bakal mencorakkan hidup anda, jangan kira boifren as a factor selagi dia tak masuk meminang dan jadikan anda tunangan dia. Itu sepatutnya kelayakan minimum sebelum anda take serius kehadiran seorang lelaki dalam hidup anda. Selain daripada itu....just take it like dia hanyalah seorang member.

Ada berjuta-juta orang yang layak jadi boifren Cik Shila termasuklah saya (masih lagi mencari lagi 3 orang), tapi ada sorang aje ND Lala dalam dunia ni.

Yang benar,

Mantot
Anti NIP



33 ulasan:

Merok berkata...

Surat ke ni. Macam ssyarahan je.

xmatte berkata...

well said

Hani berkata...

Mantot,
Syarahan ko sgt bagus.Cuba ko syarahkan pulak sesetengah artis yg bertunang ni,dah start trend bakal pengantin lelaki sarung sendiri cincin kat bakal pengantin pompuan.Dalam hal ni,semua org yg terlibat tu gedik

Shahada Fauzi berkata...

(masih mencari lagi 3 orang)..amboi..hahaha..

Mya Amyra berkata...

haaha. tergelak baca surat terbuka Mantot ni. :) betulla tuu. jadi jadikan Boyfriend sebagai main factor dlm hidup. tak tentu laagik

Tanpa Nama berkata...

Surat terbuka ini perlu diberi perhatian dan penilaian khusus oleh Kementerian Penerangan dan Multimedia. Banyak perkara dari surat ini perlu diberi satu unjutan yang efektif.

Kak Mah berkata...

akak suka perenggan last sekali dik.. :D

Tanpa Nama berkata...

alah cik silah amzah! apak kau kan pencacai kuat umnu pasti dia bolih cari laki yg lebih hebat & kaya & tua utk dijadikan menghantu dia..kat putera umnu ade! kat pemude umnu pon ramai yg bujang 3 apatah lagi umnu tua yg masih bujang satu itu tak msk kenalan apak kau kat perkasaM, jugak pukiDa berapa ramai ayahanda2 yg masih bujal & majal...ikotla nasihat mantot tu nd lalat anya ada sorang kumbang taik kerbau berjuta-juta kat luar sana

plain83 berkata...

makin mental aku tengok local music artists skang ni... mental...

suria lekatlekit berkata...

Moga dak Shahila Amir Amzah tu baca dengan hati yang terbuka bukan hati yang terluka.. Motip nak menangis pun kena upload video.. kalau nak share sgt semua benda masa ko berak, ko mandi bagai apsal ko tak upload kat youtube jugak. Kesian pulak dengan budak shila ni kan?? Tp tu la kalau terlalu terbuka sangat pun susah. Semua benda nak share dengan org lain

Yang Tak Berapa lawak >> CIKGU SHIDA KEMBALI DENGAN GAYA RAMBUT PUNK
Yang Pedas >> MELAYU MUSLIM LEBIH SUKA MENGHINA DARI MEMBANTU HANYA KERANA DIA ANJING

Tanpa Nama berkata...

Kena belajar yang wajib dan tangungjawab.

Sebagai orang anak kewajipan ketaatan asas kepada ibu bapa.

Kewajipan untuk anak perempuan hanya baralih kepada suami HANYA setelah selesai akad nikah. Padahal lelaki tangungjawab itu tetap kekal sampai mati.

Tapi yerla hati manusia boifren/gelfren yang sehari dua kenal lebih disayangi dari mak bapak yang jaga dari kecil.. Alahai..

RD berkata...

hebat penangan sila amzah sampai mantot buat entry khas..
btw..stuju dgn "sungai lui"..

cik siti fairuz berkata...

Stuju mantot amik artis camni jd bini. Nnt didik baik2. Takut bila gado ngn mantot, dia mtk ampun malam buta nyanyi2 kt utube. Xpon wat tutorial NIP kt utube, tanda protes ngn mantot.
Ni sume cabaran yg bagus utk mantot!

Tanpa Nama berkata...

Konfem BN (Betipul Nara)akan copy post ni dan boh kat blog dia utk naikkan rating ;p

Tanpa Nama berkata...

hahaha...aku suke yg last tu.,.ade satu je ND lala kat dunia ni..
btol bai..bapak kita ade satu je...xleh cr kat memana...

aku syg bapak aku.....!

Laici berkata...

aku pun ada untuk dijadikan calon, kalau cik shila suka dgn org penang cam sharnaz tu, ceq pn org penang, dok kt jelutong,

nnt hari2 ceq bwa p makan nasi kandaq line clear, bukan cam sharnaz dok perasan tak abeh2, hormat kt org tua pn tadak..awat cik dok gila kt dia tatau..lepaih tu bleh dok p perasan cik shila ni bakal isteri dia, tunang tak, kawen tak..bleh p melingkup la sharnaz, bingai



Tanpa Nama berkata...

aku pon masih mencari 3 lagi...waaaa

eric berkata...

saya angkat tangan dulu cop shila!

Tanpa Nama berkata...

Saya antara calon AJK Pemuda Bahagian pada tahun hadapan, dan jika menang sudi sudikan keluarga En Amzah berkenalan dgn saya. Maarif nama ku.

sara berkata...

Jgn lah berfikiran singkat.ibu bapa adalah terbaik d dunia.klw kita senget pun ibu bapa tetap terima anak2 dia balik.lelaki ji.time senang nak lah.

Tanpa Nama berkata...

You actually make it seem so easy together with your presentation but I find this topic to be
actually something which I think I might by no means understand.
It seems too complicated and very large for me. I am taking a look ahead to your subsequent post, I'll try to get the cling of it!
my web site :: free porno

Aslina berkata...

Nak tambah.

Cik shila, anda bertuah kerana mak ayah anda masih lagi hidup bernafas elok di atas muka bumi ini. Jangan sampai segalanya dah terlambat.

Kbai.

Tanpa Nama berkata...

banyak yang betul mantot tulis tu.Artis, jagalah nama dan kehormatan jangan sumer benda nak share ngan peminat or public.state a boundary.reporter pun hentikanla siarkan benda private mcm ni.kadang2 jadi macam tukang adu domba.tak elok tu.

SembangKongkang berkata...

"orang Melayu...hak eleh...bapak apa ni, cipta lagu puji PM hebat tapi anak sendiri pun tak mampu nak jaga?"

PM kita vs Ombak rindu

SembangKongkang berkata...

nak tambah lagi:

artis skrg fikiran dorg sgt dangkal dan singkat...ingat batang boifren tu sgale2 baginye...kene ingat syurga tu bwh kaki mak dan bapak dorg..yg laki tu blum jadi laki lagi dah nk lawan "bakal mertua" memg nmpk sgt jahil dan kurg akidah islam dlm dada...

tlg la adik2 sekalian..jika sipola itu pakai tudung tak semestinye hatinya bertudung...jadi mungkin ibubapa terlepas utk mendidik iman dlm hati..jadi kesimpulannya

kita terlalu berkiblatkan barat sebabtu perangai rata-rata jadi cm keparat...

jom kita bertaubat nasuha,selagi masih ada nyawa dan masa..eh mcm pantun plak

Tanpa Nama berkata...

goodd..:) bagus la nih.. keluarga lg penting, namun jika mreka ada jodoh, X ke mna jga... ujian sntiasa datang kpd kita. restu kluarga mmg sgat2 penting dlm mendirikan rumah tangga..

Tanpa Nama berkata...

Maka, kebanyakan yang menentang Shila adalah utk berebut jdk menantu N.D. Lala kan? Haha..

Nerzhul berkata...

cakpong...cakpong

Tanpa Nama berkata...

setakat lelaki mental itu yg didambakan.. tak berbaloi lngsung..

Tanpa Nama berkata...

cak pong cak ahai cak pong..
adat yang baekk marilah paaakai
adat yg pelik..mari fikiiiirkan

aah pelik2 la dorg nih..mamfus!

voltron

Tanpa Nama berkata...

Aku pun geli dia panggil boypren 'abang' huhuhu

Tanpa Nama berkata...

yesss!
aku setuju gler ngn entry ko kali ni...thumbs up!!!

Tanpa Nama berkata...

Dh klu nama artis tu bodo la jugak.smpai benda basic cmni pun xboleh nk pikir.klu dh pndai xdela nk jd artisnye.yg lbh bangangnye ada boyfren bangang cm en.s tu.elok sgtla org bangang couple ngn yg sama level.sweet sgt.